توصیه عجیب روزنامه اصولگرا به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای؛ گاردتان در برابر برجام بسته‌تر شود!

روزنامه جام جم نوشت: مواضع‌ ایجابی فعلی جوزف بورل (درباره برجام)،‌ نه‌تنها نباید منجر به ذوق‌زدگی دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان شود، بلکه باید منتج به بسته‌تر شدن گارد جمهوری اسلامی ایران در برابر اروپای واحد و خصوصا تروییکای اروپایی شود.

توصیه عجیب روزنامه اصولگرا به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای؛ گاردتان در برابر برجام بسته‌تر شود!
کد خبر: 581204
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ۱۹:۲۰:۰۲

در حالی که نیاز به توافق برجام بیش از گذشته دیده می‌شود، روزنامه وابسته به سازمان صداوسیما به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفته اظهارات نماینده عالی‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر خوش‌بینی نسبت به برجام باید به بسته‌تر شدن گارد جمهوری اسلامی شود!

به گزارش جام جم، مواضع‌ ایجابی فعلی جوزف بورل،‌ نه‌تنها نباید منجر به ذوق‌زدگی دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان شود، بلکه باید منتج به بسته‌تر شدن گارد جمهوری اسلامی ایران در برابر اروپای واحد و خصوصا تروییکای اروپایی شود. نباید فراموش کرد که اروپاییان مشهور به «تغییر لحظه‌ای‌» مواضع ظاهرا مثبت خود و تبدیل آنها به مواضع سلبی و بازدارنده هستند.

نویسنده در ادامه تاکید کرده  است: رمز پیروزی نهایی جمهوری اسلامی ایران در این آوردگاه سیاسی و دیپلماتیک مهم، عدم عدول از خطوط قرمز و کلان ترسیم‌ شده در مذاکرات و مدیریت بازی فرامتنی غرب است. طی دو سال اخیر‌ اروپاییان و آمریکا در مذاکرات احیای برجام، حساب ویژه‌ای روی عوامل محیطی و بیرونی بازکرده‌اند. آنها به‌وضوح آگاهند که به لحاظ متنی و حقوقی، جمله‌ای در دفاع از وضعیتی که خود پس از خروج ترامپ از برجام در آن سهیم بوده‌اند، ندارند و از همین‌رو، ‌به فرامتن‌ها روی آورده‌اند. ‌در چنین وضعیتی باید با دقتی مضاعف بازی مشترک آمریکا - اروپا در روند مذاکرات را مورد رصد و تحلیل قرار دهیم. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • افخمی ارسالی در
    دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱

    اگر ملت ایران مجبور به خوردن علف شوند بایدبه انواع بمب ها ازهسته ای و میکربی وشیمیائی والکترومغناطیسی و ووووو مسلح شوند.دولتمردان ایران نباید مقهور تبلیغات اراذل واوباش اصلاح طلب که هدفی جز تسلیم ایران ندارند شوند. این اراذل اصلاح طلب فقط برای سفر به غرب وتحصیل بچه های حرامزاده خود درغرب حاضرند ملتی را به بند بردگی جهود وشیطان بزرگ آمریکا بکشانند.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها