کد خبر: 580881
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۱۷:۲۸:۳۹
| |

آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی:

هیچ نشانه ای از فعالیت هسته ای در سایت های اوکراین ثبت نشده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در بیانیه ای ادعا کرد: نشانه‌ای مبنی بر فعالیت هسته‌ای ثبت نشده در تأسیسات اوکراین پیدا نشده است!

هیچ نشانه ای از فعالیت هسته ای در سایت های اوکراین ثبت نشده است
کد خبر: 580881
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۱۷:۲۸:۳۹

آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه پس از بررسی ها با توجه به احتمال ساخت «بمب کثیف» در اوکراین ادعا کرد: هیچ نشانه‌ای مبنی بر فعالیت هسته‌ای ثبت نشده در تأسیسات اوکراین پیدا نشده است!

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیانیه صادره از سوی آژانس در این خصوص مدعی است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید می کند که هیچ نشانه ای از فعالیت هسته ای ثبت نشده در سایت هایی که در اوکراین بررسی کرده است، پیدا نکرده است!

این بیانیه می افزاید: رافائل گروسی (مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) تأیید می کند که آژانس برای ادامه بازرسی ها در اوکراین برای اطمینان از عدم وجود فعالیت های اعلام نشده اتمی آماده است. بازرسی ها در ۳ سایت به درخواست دولت اوکراین انجام شد.

در همین ارتباط، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر به هشدارهای روسیه در خصوص احتمال استفاده «بمب کثیف» از سوی اوکراین واکنش نشان داد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بازرسان این سازمان به درخواست کی یف از ۲ نیروگاه هسته ای در اوکراین بازرسی خواهند کرد تا ببینند هشدارهای روسیه مبنی بر آمادگی اوکراین برای استفاده از بمب کثیف صحت دارد یا نه.

«رافائل گروسی» در ادامه اضافه کرد که هر ۲ نیروگاه هسته ای در چارچوب توافقنامه نظارت امنیتی توسط بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور مرتب بازرسی می شوند.

این مقام آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطر نشان کرد که بازرسان این سازمان در روزهای آینده از سایر نیروگاه های هسته ای در اوکراین بازدید و تحقیق خواهند کرد که آیا فعالیت یا مواد هسته ای گزارش نشده ای وجود دارد یا نه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها