کد خبر: 580133
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۲۱:۳۱:۱۶
| |

اقدامات پیشگیرانه با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا

از نصب شیشه‌های ضد گلوله در دفاتر انتخاباتی تا آموزش تیراندازی

همزمان با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، بیم تشدید خشونت و تهدیدات داخلی مقامات این کشور را به واکنش واداشته است.

از نصب شیشه‌های ضد گلوله در دفاتر انتخاباتی تا آموزش تیراندازی
کد خبر: 580133
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۲۱:۳۱:۱۶

هنوز ناآرامی های بعد از اعلام نام بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از یادها نرفته است. حالا اما در جدالی دیگر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا باید با یکدیگر به رقابت بپردازند جایی که گفته می شود دموکرات ها سُمه پر زوری نداشته و احتمال برنده شدن حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای آمریکا بیشتر است.

به گزارش فارس، با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر ۲۰۲۲، دولت این کشور روز جمعه هشداری درباره تهدیدات تندروهای خشونت طلب داخلی صادر کرد.

وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» روز شنبه نوشت، در همان روز جمعه «پل پلوسی» شوهر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، توسط مردی که وارد خانه این زوج در «سانفرانسیسکو» شده بود با چکش مورد ضرب و شتم قرار گرفت. به گفته «درو هامیل» سخنگوی پلوسی، علیرغم جراحات شدید، پل پلوسی تحت عمل جراحی شکستگی جمجمه قرار گرفته است و انتظار می‌رود که به طور کامل بهبود یابد.

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، اینک این حمله باعث نگرانی در مورد خشونت سیاسی کشور در طول انتخابات شده است. وزارت امنیت داخلی آمریکا و پلیس فدرال این کشور اعلام کرده‌اند که تنش‌های شدید پیرامون انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ احتمالا باعث می‌شود تندروهای داخل آمریکا  نامزدها، دفاتر حزبی، قضات، رویدادهای انتخاباتی یا مراکز نظرسنجی را هدف قرار دهند.

«آلخاندرو مایورکاس» دبیر وزارت امنیت داخلی آمریکا روز جمعه گفت که این وزارتخانه گزارش‌های بسیاری از نامزدهای انتخاباتی دریافت کرده است که نسبت به امنیت فیزیکی خود ابراز نگرانی کرده‌اند.

این گزارش حاکیست، دفاتر انتخاباتی در سراسر آمریکا  اقدامات پیشگیرانه از نصب شیشه‌های ضد گلوله تا ارائه آموزش تیراندازی انجام داده‌اند. در سال‌های اخیر، تحقیقات مربوط به افراط‌ گرایی خشونت‌آمیز در ایالات متحده در حال افزایش بوده است. طبق آمارها، خشونت‌های افراط گرایان در سال ۲۰۲۰، ۱۴۰۰ مورد بوده، اما این تعداد در سال ۲۰۲۱ به ۲۷۰۰ مورد رسیده که تقریبا دو برابر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها