زاخارووا:

هرگونه اقدام برای منزوی کردن روسیه مخرب است

​سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از عملکرد ایتالیا گفت: روسیه از این واقعیت که ایتالیا دعوتنامه‌ای را که پیش از این برای شرکت در نشست گروه کارشناسان در ۲۶ اکتبر در رم به روسیه ارسال کرده بود، را پس گرفته، خشمگین است.

هرگونه اقدام برای منزوی کردن روسیه مخرب است
کد خبر: 579724
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۹:۴۸:۰۸

ایتالیا در اقدامی دعوتنامه‌ای را که پیش از این برای شرکت در نشست گروه کارشناسان در ۲۶ اکتبر در رم به روسیه ارسال کرده بود، را پس گرفت.

به گزارش مهر، به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از مانع تراشی ایتالیا برای جلوگیری از حضور نمایندگان روسیه در نشستی در این کشور انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد:

*روسیه قاطعانه اعتراض خود را نسبت به تصمیم ایتالیا برای لغو دعوت روسیه برای شرکت در نشست ابتکار امنیتی اشاعه (PSI) که اواخر امروز در رم افتتاح می‌شود، اعلام می‌کند.

*روسیه از این واقعیت که ایتالیا دعوتنامه‌ای را که پیش از این برای شرکت در نشست گروه کارشناسان در ۲۶ اکتبر در رم به روسیه ارسال کرده بود، را پس گرفته، خشمگین است.

*ما شدیداً (به این اقدام) اعتراض می کنیم.

*ایتالیا با وضع ممنوعیت حضور کارشناسان ما در این نشست، به شدت اقتدار خود را نقض، اعتبار خود را کاملاً تضعیف و اعتراف کرد که تمایلی به انجام تعهدات خود به عنوان رئیس یا میزبانی رویدادهای چندجانبه ندارد.

*اقدامات مشابهی را که با هدف انزوای روسیه صورت می گیرد، غیرقابل قبول و مخرب است.

*چنین اقداماتی را گواه روشنی است که ایالات متحده و ناتو به طور کلی به دنبال استفاده از این نشست برای حل مشکلات خود به دست ایتالیا هستند.

*روسیه بدین طریق به طور کامل از هرگونه تفاهم یا توافقی که ممکن است از سوی کشورهای عضو در رویداد رم حاصل شود، فاصله می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها