کد خبر: 579716
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۸:۵۱:۰۷
| |

وعده طالبان به چین:

طالبان نگرانی درباره تهدید کشور چین از خاک افغانستان را بر طرف می کند

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای طالبان در دیدار با سفیر چین در کابل از این کشور خواست تا افغانستان را در xvp "یک کمربند یک جاده" بگنجاند.

طالبان نگرانی درباره تهدید کشور چین از خاک افغانستان را بر طرف می کند
کد خبر: 579716
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۸:۵۱:۰۷

چین با طالبان روابط تنگاتنگ داشته و بعد از سقوط دولت پیشین این کشور میلیون‌ها دلار کمک‌های بشر دوستانه برای افغانستان ارسال کرده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از آوا، معاونت اقتصادی ریاست الوزرای طالبان امروز از دیدار ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا با وانگ یو، سفیر جمهوری خلق چین در افغانستان خبرداد.

در این دیدار دو طرف در مورد تطبیق پروژه های بزرگ اقتصادی توافق شده میان افغانستان و چین گفت وگو کردند.

ملا برادر دراین دیدار گفت که پکن و کابل روابط تاریخی داشته و طالبان خواهان توسعه بیشتر این روابط است، چین در حال حاضر بهترین موقعیت را در مجمع اقتصادی بین المللی دارد و طالبان از دولت چین می خواهد که در افغانستان سرمایه گذاری کند.  

وی با اشاره به وجود منابع طبیعی وسیع در کشور تاکید کرد: اکنون محیط امن در افغانستان ایجاد شده است. 

معاون اقتصادی ریاست الوزرا افزود که طالبان به چین اطمینان می دهد که تمام نگرانی هایی که در مورد تهدید کشور چین از خاک افغانستان وجود دارد را برطرف بسازد.

از سوی هم وانگ یو، سفیر چین در این دیدار گفت که پکن می خواهد روابط خود را با افغانستان توسعه دهد و در هر شرایطی از دولت جدید حمایت می کند.

به گفته وی، برای این منظور چین در نظر دارد به زودی کار عملی پروژه هایی را که از سوی این کشور آغاز شده و همچنین پروژه های بزرگ دیگری که از سوی بانک جهانی یا بانک توسعه آسیایی تامین مالی می شود، آغاز کند.

سفیر چین در کابل از طالبان خواست تا در مورد پروژه هایی که اولویت آنهاست، اطلاعات را به اشتراک بگذارد تا بتوانند برای سرمایه گذاری در این زمینه برنامه ریزی کنند.

سفیر چین افزود که کشورش آماده ادامه همکاری ها و روابط دوجانبه با طالبان است و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها