کد خبر: 579185
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۶:۳۶:۴۳
| |

گارد ساحلی ترکیه جان 52 پناهجو را نجات داد

گارد ساحلی ترکیه طی عملیاتی اقدام به نجات جان ۵۲ مهاجر در سواحل این کشور در دریای اژه کرد که ادعا شده توسط یونان به سواحل دریای اژه رانده شده بودند.

گارد ساحلی ترکیه جان 52 پناهجو را نجات داد
کد خبر: 579185
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۶:۳۶:۴۳

رسانه‌های ترکیه روز یکشنبه از عملیات گارد ساحلی ترکیه در نجات جان ۵۲ مهاجر که ادعا شده توسط یونان به سواحل ترکیه در دریای اژه رانده شده بودند، خبر دادند.

​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه شبکه خبری «تی‌آر تی» وزارت کشورترکیه  اعلام کرد که نیروهای گارد ساحلی ترکیه ۱۵ مهاجر سوار بر قایق‌های لاستیکی را  در سواحل دریای اژه از خطر مرگ نجات دادند. در یک رویداد جداگانه نیز ۳۷ مهاجر در سواحل ناحیه «دیدیم» در استان «آیدین» در غرب ترکیه از خطر مرگ نجات یافتند.

وزارت کشور ترکیه به نقل از این مهاجران نجات یافته گفت که آن‌ها توسط نیروهای امنیتی یونان مورد بدرفتاری قرار گرفته و به سواحل ترکیه رانده شدند.

ترکیه یک منطقه تردد مهم برای پناهجویانی است که قصد عبور از اروپا برای شروع زندگی جدید را دارند. ترکیه بارها اقدام غیرقانونی یونان در عقب راندن پناهجویان را محکوم و اعلام کرده که این اقدام‌ها جان مهاجران آسیب پذیر از جمله زنان و کودکان را به خطر انداخته و نقض قوانین بین‌المللی است.  

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها