حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران:

برخی مقامات اروپا به بهانه دفاع از حقوق بشر از درگیری های ایران حمایت کردند / مسیر مذاکره برای لغو تحریم ها و توافق، مثبت و رو به جلو است

ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را قویا رد می کنیم

وزیر امور خارجه ایران،با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با جوزپ بورل گفت: در این گفت‌وگوی تلفنی به ایشان گفتم جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است، اما برخی از مقامات اروپا با تحلیل اشتباه و به بهانه دفاع از حقوق بشر از اغتشاشات در ایران حمایت کردند که اقدامی نسنجیده و با اهداف سیاسی مشخص بود.

برخی مقامات اروپا به بهانه دفاع از حقوق بشر از درگیری های ایران حمایت کردند / مسیر مذاکره برای لغو تحریم ها و توافق، مثبت و رو به جلو است
کد خبر: 578821
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۹ ۰۷:۲۳:۲۰

حسین امیر عبداللهیان در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود در مورد رایزنی تلفنی اخیرش با جوزف بورل نوشت: «امروز با آقای جوزف بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ابتکار ایشان و در مورد آخرین تحولات مربوط به بحران #اوکراین و مذاکرات لغو تحریم‌ها به‌صورت تلفنی گفتگو کردم.

در خصوص ادعاهای استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین به آقای بورل گفتم ما با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی این کشور، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است. جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای توقف درگیری‌ها در اوکراین از طریق دیپلماسی است و به ایشان توصیه کردم اروپایی ها با رویکردی واقع بینانه به این موضوع بنگرند.

همچنین تاکید کردم ما مخالف جنگ هستیم و تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را قویا رد می کنیم.

به آقای بورل یادآوری کردم جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است، اما برخی از مقامات اروپا با تحلیل اشتباه و به بهانه دفاع از حقوق بشر از آشوب، ترور و اغتشاشات در ایران حمایت کردند که اقدامی نسنجیده، غیرسازنده، مداخله آمیز و البته با اهداف سیاسی مشخص بود. اما تمرکز بر منطق، عقلانیت و دیپلماسی، مسیر حرکت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و سیاست خارجی ما بر مبنای استانداردهای دوگانه نیست.

آقای بورل هم در خصوص تداوم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه موضوعات پادمانی ابراز امیدواری کرد و موضع ایران در تاکید بر عدم ارسال سلاح و پهپاد برای بکارگیری در جنگ اوکراین را مهم و شایسته تقدیر دانست. هردو هم نظر بودیم که مسیر مذاکره برای لغو تحریم ها و توافق، مثبت و رو به جلو است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها