کد خبر: 577957
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۱:۵۸:۲۱
| |

جلسه کنگره حزب کمونیست چین فردا برگزار می‌شود

شی جینپینگ فردا یکشنبه جلسه تاریخی کنگره حزب کمونیست چین را آغاز خواهد کرد و احتمال می‌رود که برای سومین بار ریاست این حزب را در دست گیرد.

جلسه کنگره حزب کمونیست چین فردا برگزار می‌شود
کد خبر: 577957
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۱:۵۸:۲۱

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به دنبال سومین دوره ریاست بر حزب کمونیست چین است و با این کار به قدرتمندترین رهبر چین از زمان «مائو تسه‌تونگ» تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جلسه حزب کنگره چین در دوران پرتلاطمی تشکیل می‌شود؛ سیاست کووید صفر شی جینپینگ خسارت‌های زیادی به اقتصاد این کشور زده و حمایتش از حمله روسیه به اوکراین، پکن را از غرب دورتر کرده است. با این حال، اقتصاددانان و تحلیلگران معتقدند که او در قدرت باقی خواهند ماند.

این نشست یک هفته‌ای با حضور تقریبا ۲۳۰۰ نماینده برگزار می‌شود. سطح امنیت در پکن افزایش یافته و سیاست‌های نظارت بر کرونا تشدید شده است. در منطقه هِبِی که نزدیک پایتخت چین واقع شده، به کارخانه‌های فولاد دستور داده شده تا عملیات‌های خود را متوقف کنند تا در روزهای نشست کنگره، هوا پاکیزه باشد!

با این حال، انتظار نمی‌رود که در این نشست تغییر شاخصی در سیاست‌های شی جینپینگ اتفاق بیافتد؛ تاکید بر امنیت و خوداتکایی، کنترل ملی اقتصاد، دیپلماسی قاطع‌تر و افزایش فشار برای پس گرفتن تایوان.

انتخاب احتمالی شی جینپینگ به ریاست حزب کمونیست برای سومین دوره متوالی، ‌اقدامی بی‌سابقه است که گمانه‌زنی درباره شاکله «کمیته دائمی پلیتبوروی حزب کمونیست چین» را دشوارتر از قبل می‌کند، از جمله تعیین جایگزین لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین که دومین چهره برجسته این کمیته بوده و در ماه مارس از منصب خود بازنشست خواهد شد.

تا امروز رهبران چین حداکثر دو دوره متوالی در قدرت بوده‌اند، اما شی جینپینگ با سومین دوره خود، این قانون را نقض می‌کند. همچنین در سن ۶۹ سالگی هنوز جانشینی ندارد و این بدین معناست که احتمالا قرار است بیشتر از این‌ها در قدرت بماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها