کد خبر: 522800
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بازی با آتش؛ گفت‌وگوی «بایدن» و «شی جین‌پینگ» بازارهای مالی در آسیا را رونق داد؟

در حالی که بایدن و شی جین‌پینگ مواضع سیاسی دیرینه خود را در مورد تایوان و سایر موضوعات تکرار کردند لحن صمیمانه کلی ویدئوکنفرانس با اشاره شی جین‌پینگ به بایدن با عنوان «دوست قدیمی من» به بازارهای مالی در آسیا رونق فوری داد.

بازی با آتش؛ گفت‌وگوی «بایدن» و «شی جین‌پینگ» بازارهای مالی در آسیا را رونق داد؟
کد خبر: 522800
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- شی جین‌پینگ در یک نشست مجازی به جو بایدن هشدار داد که اگر تایوان حرکتی به سمت استقلال انجام دهد و از خطوط قرمز پکن عبور کند، چین آماده است اقدامات قاطعی اتخاذ کند.

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از رسانه‌های دولتی چین، شی جین چینگ همچنین به رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که هر حمایتی از استقلال تایوان به مثابه بازی با آتش خواهد بود. او در ادامه گفت «کسانی که با آتش بازی می‌کنند خواهند سوخت.»

بایدن در پاسخ گفت که ایالات متحده به «سیاست چین واحد» که تنها یک کشور مستقل چین را به رسمیت می‌شناسد متعهد است و واشنگتن «به شدت با تلاش‌های یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود یا تضعیف صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان مخالف است.»

این عبارت به تایوانی‌ها یادآوری می‌کرد که استقلال خود را اعلام نکنند و به چین نیز نشان می‌داد که به تهاجم فکر نکند.

بایدن به شی جین‌پینگ گفت که هر 2 کشور مسئولیت دارند تا اطمینان حاصل کنند رقابت بین آنها «به سمت درگیری آشکار» سوق پیدا نمی‌کند.

در حالی که هر دو رهبر مواضع سیاسی دیرینه خود را در مورد تایوان و سایر موضوعات تکرار کردند لحن صمیمانه کلی ویدئوکنفرانس با اشاره شی جین‌پینگ به بایدن به عنوان «دوست قدیمی من» به بازارهای مالی در آسیا رونق فوری داد.

رسانه‌های دولتی چین این مذاکرات را «صادقانه، سازنده، اساسی و مثمر ثمر» توصیف کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها