کد خبر: 577755
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا امضای توافق ترسیم مرزها می‌تواند از بحران اسرائیل بکاهد؟

با وجود مخالفت شدید اپوزیسیون در اسرائیل با توافق ترسیم مرزها، کابینه لاپید آن را به تصویب رساند تا شاید از این طریق بتواند راهی به سوی پیروزی در انتخابات پیش رو بیابد.

آیا امضای توافق ترسیم مرزها می‌تواند از بحران اسرائیل بکاهد؟
کد خبر: 577755
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۰:۳۰:۰۰

سید عماد حسینی- با وجود مخالفت شدید اپوزیسیون در اسرائیل با توافق ترسیم مرزها، کابینه لاپید آن را به تصویب رساند تا شاید از این طریق بتواند راهی به سوی پیروزی در انتخابات پیش رو بیابد.

خواسته یا ناخواسته پرونده ترسیم مرزها به یکی از محورهای انتخابات کنست اسرائیل تبدیل شده است. این در حالی است که بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته این توافق تا حدودی جایگاه بلوک لاپید را در مقابل نتانیاهو و یارانش تقویت کرده است.

بر اساس آخرین نظرسنجی که رادیو اف‌ام ۱۰۳ اسرائیل آن را اواخر هفته گذشته منتشر کرده، هیچ یک از دو بلوک امکان موفقیت در تشکیل کابینه بعد از تشکیل کنست جدید را نخواهند داشت و نمی‌توانند ۶۱ کرسی لازم برای تحقق این مهم را حداقل تا کمتر از سه هفته به انتخابات کسب کنند.

به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی، بالا گرفتن اختلافات سیاسی در رابطه با توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان و شدت گرفتن مقاومت در کرانه باختری که ساختار امنیتی اسرائیل را در سایه احتمال شکل‌گیری انتفاضه مسلحانه سراسری در این منطقه مستاصل کرده، جامعه این رژیم را دچار سردرگمی کرده و باعث تشتت آرای آنها شده است.

با این وجود لیکود تحت رهبری نتانیاهو همچنان با ۳۲ کرسی در صدر قرار دارد.

به اعتقاد کارشناسان، اگر اسرائیل بتواند از پس‌لرزه‌های امضای توافق مرزی عبور کند و از طوفان در حال شکل‌گیری انتفاضه سوم هم جان سالم به در ببرد به طور حتم در گرداب یارکشی‌های تشکیل کابینه گرفتار خواهد شد. این موضوع می‌تواند بیش از پیش کشتی نه چندان مستحکم کنست این رژیم را مجدداً به سوی انحلال و انتخابات پارلمانی زودرس جدیدی ببرد، امری که در سال‌های گذشته نیز چهار بار تکرار شده و تا چند روز دیگر پنجمین تجربه انتخاباتی را ظرف مدتی بسیار کوتاه به چشم خواهد دید تا مهاجران صهیونیست اسکان یافته در فلسطین اشغالی علاوه بر نابسامانی اقتصادی و نبود امنیت، شکنندگی بسیار شدید سیاسی را نیز احساس کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها