کد خبر: 577016
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ۱۵:۲۱:۲۰
| |

بحران انرژی در اروپا

دستورالعمل جدید در ایتالیا برای استفاده از سیستم های گرمایشی

با تشدید بحران انرژی، دولت ایتالیا تمهیدات جدیدی را برای صرفه جویی بیشتر از جمله افزایش یک ساعته خاموشی سیستم‌های گرمایشی تعیین کرد.

دستورالعمل جدید در ایتالیا برای استفاده از سیستم های گرمایشی
کد خبر: 577016
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ۱۵:۲۱:۲۰

اروپا کم کم وارد فصل سرما می شود و بحران انرژی در این قاره بیش از پیش خودنمایی می کند. دولت های کشورهای اروپایی به دلیل قطع ارتباط با روسیه نمی توانند به راحتی گاز در اختیار داشته باشند و از این رو از شهروندان خود می خواهند که صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند. گاها این در خواست از حالت دوستانه خارج شده و به دستورالعمل استفاده از منابع تبدیل شده است و حتی با تهدیدهایی هم برای مشترکین پرمصرف همراه بوده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، دولت ایتالیا به منظور تامین انرژی کافی در طول زمستان در حکمی، محدودیت‌های جدیدی برای سقف مقدار گاز مصرفی ایتالیایی‌ها در زمستان سال جاری در نظر گرفت.

براساس این حکم، به جز در مراکز خدماتی مانند بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و برخی صنایع، محدودیت‌های گرمایشی اعمال خواهد شد.

بی‌بی‌سی در گزارشی از وضعیت بحرانی انرژی در اروپا با اشاره به تمهیدات جدید ایتالیایی‌ها نوشت: در بحبوحه بحران انرژی در اروپا، ایتالیا نیز پس از سایر کشورهای این قاره اقدامات کنترلی را به منظوری جلوگیری از کمبود گاز در زمستان تعیین می‌کند.

بنابراین گزارش، با حکم جدید دولت ایتالیا، ساختمان‌ها ۱۵ روز بیشتر سیستم‌های گرمایش مرکزی را خاموش نگه می‌دارند. همچنین از مردم ایتالیا خواسته می‌شود که دمای خانه‌هایشان را تا یک درجه سانتی‌گراد کاهش داده و سیستم‌گرمایشی را یک ساعت بیشتر در روز خاموش نگه دارند.

این گزارش می‌افزاید: ایتالیا پیشتر نیز به طور معمول در ماه‌های گرم سال و با صلاحدید مقام‌های محلی تمهیداتی را برای صرفه جویی در مصرف انرژی در نظر می‌گرفت.

قوانین جدید می‌تواند برای سالمندانی که بیشتر وقتشان را در خانه سپری می‌کنند به مراتب دشوارتر باشد.

این اقدام دولت ایتالیا درحالی است که دولت‌ها در سراسر اروپا در تلاش برای کاهش تقاضا و ذخیره انرژی پیش از فرا رسیدن زمستان هستند.

به گزارش یورونیوز، اتحادیه اروپا نیز با ادامه جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه، خود را برای کمبود انرژی در زمستان آماده می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها