کد خبر: 576838
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بحران در کویت؛ وزرای کابینه جدید قبل از سوگند استعفا کردند

وزرای انتخاب‌شده از سوی پسر امیر کویت برای همراهی او در کابینه در همان ساعات اول قبل از ادای سوگند استعفا کردند.

بحران در کویت؛ وزرای کابینه جدید قبل از سوگند استعفا کردند
کد خبر: 576838
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۰:۳۰:۰۰

سید عماد حسینی- وزرای انتخاب‌شده از سوی پسر امیر کویت برای همراهی او در کابینه در همان ساعات اول قبل از ادای سوگند استعفا کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین، کابینه‌ شیخ نواف الاحمد الصباح در گام اول و تنها چند ساعت بعد از اعلام تشکیل با چالش بزرگی مواجه شد.

روزنامه کویتی القبس و روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گزارش دادند، اعضای کابینه جدید ساعاتی بعد از اعلام تشکیل استعفای خود را به احمد نواف الاحمد الصباح نخست‌وزیر و پسر امیر این کشور تقدیم کردند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که رسانه‌ای شدن نام اعضای کابینه باعث واکنش‌های منفی شدید مردمی و اعضای مجلس امت کویت شد، این در حالی است که اعلام شد عمار العجمی یکی از نامزدهای وزارت هم اصلاً پیشنهاد نخست‌وزیر مبنی بر پیوستن به کابینه را نپذیرفت.

به اعتقاد کارشناسان، این اقدام وزرای کابینه شیخ احمد النواف الصباح را در دوراهی سختی قرار داده است.

به گفته این تحلیلگران، نخست‌وزیر کویت باید بین رد استعفای کابینه‌ای که گفته می‌شود با خواست مردم در تناقض است، یا قبول استعفا که نشانه تسلیم شدن در مقابل مخالفان در همان گام اول است، یکی را انتخاب کند.

تا صبح امروز جمعه خبری از تغییر کابینه نبود، این در حالی است که القبس در شماره امروزش از مخالفت ۴۵ نماینده مجلس امت کویت با کابینه تشکیل‌شده خبر داد.

حال باید دید شیخ نواف جریان طرفدار گارد قدیم و ساختار امیری را با تغییر کابینه ناامید می‌کند یا با پافشاری بر همین کابینه، صحنه سیاسی کویت را با عملکرد خود از همین ابتدا در معرض سقوط قرار می‌دهد.

نمایندگان مخالف تاکید دارند وقت برای تغییر روند بسیار است، اما طرف مقابل هم باید این مساله را درک کند، امری که ظاهراً به حقیقت نزدیک‌تر است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها