کد خبر: 576702
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۳ ۱۱:۰۰:۰۱
| |

وزیر دفاع تایوان چین را تهدید کرد

وزیر دفاع تایوان گفت: هر زمان چینی‌ها به قلمرو تایوان نزدیک شوند، ما تمام قد در مقابلشان می‌ایستیم. ما تسلیم نمی‌شویم.

وزیر دفاع تایوان چین را تهدید کرد
کد خبر: 576702
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۳ ۱۱:۰۰:۰۱

چیو کو-چنگ، وزیر دفاع تایوان در جریان سخنرانی در پارلمان تایپه گفت: اگر چین از خط قرمز تایوان عبور کند، حتما واکنش نشان خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، وی توضیح نداد که خط قرمز تایوان چیست اما تاکید کرد که شامل جنگنده‌ها و پهپادهای چینی که بر فراز قلمرو تایوان پرواز می‌کند، می‌شود. وی این خط میانه را به عنوان یکی از خطوط قرمز تایوان توصیف نکرد.

چین که تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، در اوت سال جاری میلادی به نشانه اعتراضش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، مانورهای گسترده‌اش از جمله شلیک موشک به طرف تایوان را افزایش داد.    

چیو کو-چنگ گفت: قرار بود این خط میانه برای همه یک توافق ضمنی باشد. این توافق ضمنی نابود شده است.

پکن هرگز به طور رسمی این خط میانه را که در سال ۱۹۵۴ میلادی از سوی یک ژنرال آمریکایی در اوج جنگ سرد میان چین و تایوان پیشنهاد شد، به رسمیت نشناخت اما ارتش چین عمدتا به آن احترام می‌گذاشت.

چیو کو-چنگ گفت: عبورهای چین از این خط میانه بیانگر راهی جدید برای انجام امور است که تایوان در برابر آن مقاومت خواهد کرد. آنها می‌خواهند یک وضعیت عادی جدید به وجود آورند اما ما این تغییر را نخواهیم پذیرفت. هر زمان آنها به قلمرو تایوان نزدیک شوند، ما تمام قد در مقابلشان می‌ایستیم. ما تسلیم نمی‌شویم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها