کد خبر: 571681
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۰۴:۴۵:۰۰
| |

آتش جنگ در آسیا/ تایوان یک پهپاد چینی را زد

اولین شلیک یگان پدافندی تایوان به یک پهپاد چینی انجام شد.

آتش جنگ در آسیا/ تایوان یک پهپاد چینی را زد
کد خبر: 571681
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۰۴:۴۵:۰۰

رسانه‌ها از تحول تازه در تنش بین چین و تایوان و نخستین شلیک نیروهای جزیره به سوی یک پهپاد چینی خبر دادند.

به گزارش فارس، به دنبال هشدار اخیر ارتش تایوان نسبت به هدف قراردادن پهپادهای چین،  رسانه‌ها عصر سه شنبه  از شلیک نیروهای تایوان سوی یک فروند پهپاد ارتش چین خبر دادند.

به گزارش «تایوان نیوز» به دنبال هشدار اخیر ارتش تایوان، نیروهای پدافندی مجمع الجزایر  «کینمن»  در جنوب شرقی تایوان به سوی یک پهپاد چینی شلیک کردند. وزارت دفاع تایوان مدعی شده که این پهپاد چینی به هشدارها توجه نکرد و یگان‌های پدافندی  به سوی آن شلیک کردند.

بنابر بیانیه وزارت دفاع تایوان، بعدازظهر سه شنبه سه فروند پهپاد «غیرنظامی» چین بر فراز جزایر تایوان شناسایی شدند.

سه فروند پهپادها پس از اخطار توسط نیروهای تایوانی  از جزایر دور شده و به سمت «شیامن» در چین پرواز کردند. 

به دنبال این رویداد یک فروند پهپاد دیگر چین به حریم هوایی این جزیره نزدیک شده و به دنبال  آن نیروهای تایوانی به سوی این هواپیمای بدون سرنشین شلیک کردند. وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که برای مقابله با پهپادهای چین که یک فرآیند چهار مرحله‌ای انجام خواهد ش که دست اخر به سرنگونی پهپاد منتهی می‌شود.

پیش بینی بینی‌شود که ارتش چین در صورت جنگ با تایوان به طور قطع از انواع پهپادهای مختلف خود استفاده ‌کند. این پهپادها می‌توانند برای تخریب سامانه‌های دفاع هوایی تایوان که ممکن است در جزایر مستقر شوند، مفید باشند.

وبگاه «درایو» روز سه شنبه نوشت، وزارت دفاع  تایوان در اقدامی چالش برانگیز اعلام کرده که در آینده پهپادهای ارتش چین را که به هشدارها پاسخ نمی‌دهند، سرنگون خواهد کرد.

مقامات نظامی این جزیره اعلام کردند که سامانه‌های دفاعی پهپادی توسعه‌ یافته بومی را در سراسر قلمروی جزیره مستقر خواهند کرد. اینکه دقیقاً چه نوع سامانه دفاعی پهپادی برای استفاده در چنین سناریوهایی برنامه ریزی شده است، مشخص نیست. (جزئیات بیشتر)

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها