پاتروشف:

تروریسم ابزار اصلی زرادخانه جنگ‌های ترکیبی غرب است

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: برنامه‌های خونین در بالکان، عراق، لیبی، سوریه، افغانستان و اوکراین که جان صدها هزار نفر را گرفته است، نتیجه مستقیم سیاست‌های بی ملاحظه واشنگتن، لندن و متحدانشان است

تروریسم ابزار اصلی زرادخانه جنگ‌های ترکیبی غرب است
کد خبر: 575969
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۸ ۱۸:۲۱:۲۳

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: ائتلاف غربی تحت رهبری آمریکا به استفاده از گروه‌های تروریستی و دیگر گروه‌های رادیکال‌ تحت کنترل خود برای دستیابی به اهدافش ادامه داده و به جای مبارزه واقعی با تروریسم رو به اعلامیه‌ها درباره اقدامات کنشگرانه خود در این زمینه آورده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، پاتروشف خطاب همچنین گفت:

*در این شرایط باید همکاری‌های عملی بین سرویس‌های ویژه کشورهایمان از جمله با تبادل اطلاعات درباره سازمان‌های تروریستی بین المللی و برنامه‌های آنها افزایش یابد.

*تروریسم ابزار اصلی زرادخانه جنگ‌های ترکیبی غرب است.

*گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه به میزان قابل توجهی تضعیف شده‌اند.

*مراکز جدید قدرت در سراسر آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در حال تحول هستند.

*آنها به دنبال ایفای نقش اساسی‌تری در دستورکار جهانی بوده‌اند و در عین حال درخواست آنها برای احترام به مسیرهای توسعه انتخابی آنها کاملا موجه است.

*روسیه همیشه به دنبال ایجاد روابط برابر، متقابلا سودمند و محترمانه با سایر کشورها بوده است و ما این مسیر را در آینده دنبال خواهیم کرد.

*واشنگتن از آسیب دیدن خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم به ویژه از نقطه نظر اقتصادی سود می برد.

*غرب وضعیت را در منطقه یورو-آتلانتیک بی ثبات کرده و اکنون به دنبال انجام همین کار در حوزه آسیا-اقیانوسیه است.

*برنامه‌های خونین در بالکان، عراق، لیبی، سوریه، افغانستان و اوکراین که جان صدها هزار نفر را گرفته است، نتیجه مستقیم سیاست‌های بی ملاحظه واشنگتن، لندن و متحدانشان است، اما این به وضوح باز هم برای غرب کافی نبوده است.

*آنگلوساکسون‌ها پس از بی‌ثبات کردن منطقه یورو-آتلانتیک و عملا بازگرداندن آن به جنگ سرد، اکنون به دنبال انجام همین کار در سایر مناطق مهم استراتژیک، به ویژه در حوزه آسیا-اقیانوسیه از جمله با پیشبرد منافع خود از طریق بلوک‌های آکوس و کوآد بوده‌اند.

وی همچنین خواستار تلاش‌های جامع و پیشگیرانه برای مقابله با تروریسم شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها