کد خبر: 575362
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۵:۲۷:۴۳
| |

نشریه آمریکایی با اشاره به بحران انرژی در اروپا:

این تازه روزهای خوب اروپا است

یک نشریه آمریکایی به بحران انرژی در اروپا پرداخته و نوشت شرایط کنونی اروپا هنوز هم قابل تحمل بوده و از روزهای خوب اروپایی ها است اما در صورتی که زمستان معتدلی در کار نباشد شرایط برای قاره سبز وخیم می شود.

این تازه روزهای خوب اروپا است
کد خبر: 575362
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۵:۲۷:۴۳

مجله «فورچون» با ارائه گزارشی به اثر موج دار جنگ اوکراین بر بازارهای جهانی اشاره کرد و نوشت: این بحران در هیچ کجا بارزتر و خطرناک‌تر از اروپا نیست و در آن استراتژی آنها نسبت به گاز ارزان روسیه نتیجه معکوس داشته است.

به گزارش ایرنا، بنا بر گزارش این نشریه به نوشته  به قلم «تریستان بوو» با محدودیت فراورده‌های انرژی روسیه قیمت گاز طبیعی در اروپا طی سال جاری بیش از دو برابر شد و ضربه شدیدی را به مصرف کنندگان و شرکت‌ها وارد آورده است. قیمت برق در بسیاری از مکان‌ها سه برابر شد.

وی در گزارش خود آورده است که قبض ماهیانه برخی از کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها از ۲ هزار یورو در سال گذشته به قیمت فعلی ۷ هزار یورو افزایش یافته و صنایع بزرگ به دلیل قبوض بالای برق شروع به اخراج کارگران و کاهش هزینه ها کردند.

فورچون اوضاع اروپا را وخیم توصیف کرده و نوشت: کشورهای اروپایی که قبلا دولت هایشان از سوخت‌های فسیلی و انرژی هسته‌ای چشم‌پوشی می‌کردند، حالا ناامیدانه در حال بازگشایی نیروگاه‌های زغال سنگ و سایت‌های هسته‌ای هستند و شرکت‌های خدماتی را برای نجات از ورشکستی آنها ملی می‌کنند.

این مجله آمریکایی برغم اینکه در آستانه زمستان و تقاضای بیشتر گاز، بازار انرژی اروپا هیچگاه اینقدر آسیب پذیر نبوده است اما با این حال همچنان این روزها را روزهای خوب اروپا می‌داند.

. نویسنده این مقاله معتقد است که حتی کوچکترین افزایش تقاضای انرژی در هر نقطه از جهان می تواند کل بخش‌های صنعت تولید اروپا را به تعطیلی کامل بکشاند و اقتصادهای اروپایی را با موجی از بیکاری، قیمت‌های بالا و به احتمال زیاد ناآرامی عمومی و اختلاف بین کشورهای اروپایی ویران کند.

تاتیانا میتروا عضو مرکز سیاست انرژی جهانی در دانشگاه کلمبیا به نشریه فورچون گفت: سطح قیمت‌ها به صورت تاریخی بالا هستند و هرگز شاهد وضعیتی شبیه به این نبودیم. این کاملا دردناک خواهد شد.

پنی لیک تحلیلگر حوزه انرژی نیز در رابطه با برنامه اروپایی‌ها جهت ذخیره انرژی برای زمستان امسال، بیان کرد که گسترش زیر ساخت گاز طبیعی گران و نیازمند سال‌ها سرمایه گذاری است و نتیجه آن تا تابستان سال آینده حاصل نمی‌شود. همچنین ۴ کارشناس دیگر در گفتگو با فورچون اعلام کردند که دست کم تا تابستان ۲۰۲۳ تامین کنندگان بعید است با میزان کافی قادر به افزایش انتقال به اروپا و جایگزینی گاز روسیه باشند.

نشریه فورچون در نتیجه گیری از اقدامات کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا و آلمان برای افزایش ذخایر گازی قبل از سردتر شدن هوا نوشت:ثبات ذخایر گاز اروپا بستگی به زمستان معتدل دارد، زیرا اگر هوا سرد شود می‌تواند تقاضا را از ذخایر اروپا بیشتر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها