کد خبر: 575268
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اروپایی‌ها همچنان به دنبال جلب نظر شورای همکاری خلیج فارس هستند

اتحادیه اروپا همچنان به دنبال افزایش همکاری تجاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران اخیر انرژی در این قاره است.

اروپایی‌ها همچنان به دنبال جلب نظر شورای همکاری خلیج فارس هستند
کد خبر: 575268
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۹:۳۰:۰۰

اتحادیه اروپا همچنان به دنبال افزایش همکاری تجاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران اخیر انرژی در این قاره است.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از خبرگزاری عربستان، بیست‌وهفتمین نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تشکیل شد.

این نشست که در حاشیه هفتادوهفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، با حضور وزرای خارجه کشورهای همکاری خلیج فارس و به ریاست فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان رئیس دوره شورا و جوزب بورل نماینده ارشد اتحادیه اروپا برگزار شد.

رسانه سعودی بررسی افق‌های روابط شورای همکاری و اروپا در سایه تاریخ دیرین منافع مشترک و نیز تقویت همکاری دوجانبه برای تضمین تحقق امنیت و صلح بین‌المللی را به عنوان دستور کار این نشست عنوان کرد.

با این حال برخی کارشناسان تاکید دارند، در سایه بحران انرژی حاکم بر اروپا در آستانه زمستان، یکی از دستورالعمل‌های بورل به طور حتم تلاش برای تامین حداکثر میزان انرژی از کشورهای نفت‌خیز شورای همکاری و متقاعد کردن آنها برای جایگزینی انرژی روسیه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها