کد خبر: 574838
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۵:۴۲:۵۲
| |

ابراز نگرانی پوتین از درگیری باکو و ایروان

رئیس جمهور روسیه در جمع سفرای خارجی در مسکو گفت: درگیری باکو و ایروان نگرانی جدی برای روسیه است.

ابراز نگرانی پوتین از درگیری باکو و ایروان
کد خبر: 574838
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۵:۴۲:۵۲

رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در جمع سفرای خارجی نسبت به درگیری باکو و ایروان ابراز نگرانی کرد.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «آرکا» به نقل از خبرگزاری «تاس» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هنگام سخنرانی در جمع سفرای خارجی در «مسکو» پایتخت این کشور گفت که مسکو از طرفین می‌خواهد که آتش بس را رعایت کنند. 

وی با ابراز نگرانی عنوان کرد که این درگیری نگرانی جدی برای روسیه خواهد بود و گفت:

*«تاکید می‌کنم  هرگونه درگیری بین کشورهای نزدیک به ما باعث نگرانی جدی ما می شود. ما از همه می‌خواهیم که خویشتنداری نشان دهند، آتش بس را به شدت رعایت کنند. سازمان پیمان امنیت جمعی اقداماتی را برای کاهش تنش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان انجام می‌دهد.»

همچنین در رویدادی دیگر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه آذربایجان در نیویورک، به مسئله باکو ایروان پرداخت و خواستار عادی سازی روابط باکو و ایروان شد. 

به دنبال دور تازه درگیری بین دو کشور همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، رسانه‌ها از دیدار برنامه ریزی شده وزرای خارجه دو کشور در نیویورک خبر دادند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که به ابتکار ایالات متحده نشست سه جانبه «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نیویورک برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها