کد خبر: 569891
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۹:۴۳:۴۳
| |

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شاید پیش از موعد برگزار شود

​روزنامه ولت‌آم زونتاگ آلمان از منابع سرویس اقدام داخلی اروپا و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا نوشت، اردوغان شاید انتخابات ریاست جمهوری بعدی ترکیه را پیش از موعد و پاییز امسال برگزار کند چون اوضاع اقتصادی این کشور احتمالا به زودی بهبود می‌یابد.

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شاید پیش از موعد برگزار شود
کد خبر: 569891
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۹:۴۳:۴۳

روزنامه ولت آم زونتاگ همچنین نوشت، به گفته منابع مطلع در حال حاضر انتخابات بعدی ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است اواسط ژوئن ۲۰۲۳ برگزار شود، اما این تاریخ ممکن است در آینده‌ای نزدیک تغییر یابد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه در ادامه گزارش داد، احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام زیاد است چون اقتصاد ترکیه در حال بهبودی پس از دریافت عایدات توریسم در تابستان سال جاری میلادی است.

این روزنامه همچنین داده‌های موسسه آمار ترکیه را نقل کرد که نشان می‌دهد صنعت گردشگری ۸.۷ میلیارد دلار از آوریل تا ژوئن سال جاری میلادی به آنکارا تزریق کرده است.

این روزنامه همچنین نوشت، فعالیت‌های بین المللی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به عنوان واسطه بین غرب و روسیه، تهدیدهای وی برای حمله به شمال سوریه و از سرگیری حفاری گاز در شرق مدیترانه ممکن است نشان دهنده تمایل وی برای بهبود موقعیت خود پیش از انتخابات ریاست جمهوری باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها