کد خبر: 574240
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۳:۴۲:۴۹
| |

حمله نماینده سابق پارلمان اروپا به سیاست های مکرون

نتیجه منفی تحریم‌های روسیه زمستان امسال محسوس می شود / فرانسوی ها چشمانشان را باز کنند

برنار مونو (Bernard Monot) سیاست‌های اقتصادی دولت مکرون را موجب نگرانی برای مردم فرانسه ارزیابی کرد.

نتیجه منفی تحریم‌های روسیه زمستان امسال محسوس می شود / فرانسوی ها چشمانشان را باز کنند
کد خبر: 574240
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۳:۴۲:۴۹

برنار مونو (Bernard Monot) نماینده سابق پارلمان اروپا با انتقاد از برنامه‌های دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، نسبت به پیامدهای اجرای سیاست‌های وی به ویژه در حوزه اقتصادی انتقاد و آنها را عامل تشدید تورم در این کشور ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه تلویزیونی TVL، به گفته وی، نتیجه سیاست‌های مکرون و اتحادیه اروپا ناموفق و شالوده آنها عامل بروز مشکلات اقتصادی گسترده در قاره سبز است.

این اقتصاددان و سیاستمدار فرانسوی با تحلیل تاثیرات کوتاه و بلند مدت جنگ اوکراین بر کشورهای اروپایی، اینگونه تحلیل کرد که نتایج منفی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو، در فرانسه نمایان و تشدید خواهد شد.

بر اساس گزارش این رسانه فرانسوی، مردم این کشور باید برای یک "تغییر بزرگ" آماده شوند چراکه مکرون همچون استادش کلاوس مارتین شواب (Klaus Martin Schwab) از مجمع داووس (بنیانگذار و رئیس اجرایی مجمع جهانی اقتصاد) با طرح دوباره بازنشستگی (که پیشتر به دلیل اعتراضات گسترده مردم فرانسه بازپس گرفته بود) در آغاز سال تحصیلی جدید، تحول بزرگی را در شورای وزیران اعلام کرده است.

به اعتقاد این سیاستمدار فرانسوی که سابقه عضویت در حزب راست افراطی جبهه ملی (مجمع ملی) را در کارنامه خود دارد، دو مولفه سقوط ارزش یورو و تزریق میلیاردها یورو نقدینگی توسط بانک مرکزی اروپا به بازار، به زودی به یک تورم بسیار شدید و رکود تبدیل می‌شود.

در گزارش این شبکه تلویزیونی آمده است: نتیجه منفی تحریم‌هایی که کمیسیون اروپایی بدون تصویب پارلمان علیه روسیه اتخاذ کرده است، در زمستان امسال با اتمام ذخیره گازی، محسوس خواهد شد.

سیاست اقتصادی دولت فرانسه از محورهای اصلی این مصاحبه است که در شرایط ورشکسته ارزیابی و تاکید شده است که اگر فرانسوی‌ها چشمان خود را باز نکنند، ظهور یک ساختار نوین سیاسی در جهان مبتنی بر ویرانه‌های ملت‌ها را شاهد خواهیم بود.

در این مصاحبه سیستم پولی بین‌المللی (یورو) در پایان راه خود ارزیابی و سیاست جهانی‌گرایی با یک پارادایم جدید مواجه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها