کد خبر: 427549
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۱۰:۲۹:۴۷
| |

واکنش امانوئل مکرون به حوادث مالی

درحالی که نظامیان در مالی با کودتا رئیس جمهوری کشور را سرنگون کردند، امانوئل ماکرون دفاع از دموکراسی و مبارزه با تروریسم را "جدایی ناپذیر" خواند.

واکنش امانوئل مکرون به حوادث مالی
کد خبر: 427549
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۱۰:۲۹:۴۷

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که اوضاع به صورت ویژه‌ای در کشور مالی پیچیده شده امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اظهار کرد: "مبارزه با گروه‌های تروریستی و دفاع از دموکراسی و حاکمیت قانون تفکیک ناپذیر هستند".

وی در توییتر با درخواست بازگشت قدرت به غیرنظامیان، پایان دادن به درگیری‌ها برای بازگشتن نظم قانون اساسی و آزادی رئیس جمهوری مالی و نخست وزیر تاکید کرد: "خروج از مالی موجب ایجاد بی‌ثباتی و تضعیف مبارزات ماست و این امر قابل قبول نیست".

نظامیانی که روز سه‌شنبه ابراهیم بوباکار کیتا، رئیس جمهوری مالی را سرنگون کردند، قول دادند که یک گذار سیاسی و انتخابات سراسری در "زمان معقول" برگزار شود. پیش از این، در بیانیه تلویزیونی، رئیس جمهوری کیتا که ساعاتی قبل توسط نظامیان دستگیر شده بود، استعفای خود، انحلال دولت و پارلمان را اعلام کرد.

ماکرون همچنین اعلام کرد که فرانسه و اتحادیه اروپا در کنار جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) و اتحادیه آفریقا هستند تا راهکاری برای بحران کشور مالی پیدا کنند و صلح، ثبات و دموکراسی اولویت هستند.

وی با بیان اینکه به امنیت شهروندان فرانسوی ساکن در مالی اهمیت زیادی می‌دهد، اظهار کرد که از شورای دفاع خواسته تا تمام اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها