کد خبر: 574199
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۰۹:۵۲:۵۰
| |

بحران انرژی و پیش بینی قطعی برق در فرانسه

اپراتور شبکه برق فرانسه پیش بینی می کند این کشور زمستان سختی در پیش داشته و قطعی برق در زمستان تنها با صرفه جویی سخت است که اتفاق نمی افتد در غیر اینصورت شهروندان فرانسوی باید خود را برای قطعی برق آماده کنند.

بحران انرژی و پیش بینی قطعی برق در فرانسه
کد خبر: 574199
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۰۹:۵۲:۵۰

تحریم ها علیه روسیه و بحران انرژی بیش از پیش به کشورهای اروپایی فشار وارد کرده است. تا جایی که پیش بینی می شود زمستان سال جاری با مشکلات زیادی برای شهروندان کشورهای اروپا همراه شود.

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی BFMTV گفت که اپراتور شبکه برق فرانسه( RTE ) اعلام کرده است می‌توان با کاهش مصرف انرژی به میزان  یک تا پنج درصد از این احتمال جلوگیری کرد. اما این شرکت خاموشی این کشور در زمستان امسال را رد نمی‌کند.

شبکه تلویزیونی مذکور به نقل از اپراتور  شبکه برق فرانسه آورده است:ما نمی‌توانیم خطرات قطع برق را کاملاً کنار بگذاریم اما می‌توان با کاهش مصرف انرژی در سطح ملی به میزان یک تا 5 درصد در بیشتر موارد و ۱۵ درصد در زمستان سرد، از این امر جلوگیری کرد. در زمستان، خطر بارهای زیاد در شبکه برق افزایش می‌یابد اما می‌توان با اقدامات سختگیرانه صرفه جویی در انرژی بر این امر غلبه کرد.

دولت فرانسه به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی پس از قطع برق برج ایفل، چراغ اماکن عمومی شهر لیل را نیز خاموش کرد تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها