کد خبر: 574143
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۸:۳۹:۲۹
| |

درگیری باکو و ایروان، محور ملاقات پوتین و اردوغان

مقام ارشد ترکیه گفت که روسای جمهور ترکیه و روسیه در دیدار آتی در «سمرقند» در مورد درگیری اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت وگو خواهند کرد.

درگیری باکو و ایروان، محور ملاقات پوتین و اردوغان
کد خبر: 574143
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۸:۳۹:۲۹

یک مقام ارشد دولت ترکیه عصر چهارشنبه گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در دیدار هفته جاری در شهر «سمرقند» در ازبکستان در مورد درگیری اخیر بین ارمنستان و  جمهوری آذربایجان گفت وگو خواهند کرد.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «رویترز» این مقام ترکیه‌ای که مایل به افشای هویت خود نبود، گفت: «این موضوع با پوتین مورد بحث قرار خواهد گرفت زیرا نقش روسیه و ترکیه در خاتمه دادن به این جنگ و همکاری مشترک پس از آن آشکار است.»

دیدار اردوغان و پوتین  قرار است روز جمعه در حاشیه نشست سران «سازمان همکاری شانگهای» در ازبکستان برگزار شود. روسیه قدرت برتر منطقه قفقاز است و نیروهای حافظ صلح این کشور در منطقه درگیری جمهوری آذربایجان و ارمنستان  حضور دارند. در این بین ترکیه عضو ناتو از باکو حمایت می‌کند.

این مقام ترکیه‌ای افزود: «ترکیه به تمام معنا در کنار جمهوری آذربایجان خواهد بود».

بعد از نقض آتش‌بس برقرار شده بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در پی تیراندازی مجدد نظامیان باکو به سمت نیروهای ایروان، روسیه از راه دشوار و طولانی مصالحه بین دو طرف خبر داد.

«دنیس گونچار» مدیر بخش چهارم کشورهای مستقل مشترک المنافع وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که ایران و باکو در ابتدای راه دشوار و طولانی برای آشتی و صلح قرار دارند.

اواخر دوشنبه شب بود که درگیری‌های شدیدی بین نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد که به گفته وزارتخانه‌های دفاع دو طرف، چند نقطه در مرز شاهد تیراندازی و تبادل آتش بود.

در رویداد مرتبط دیگر، نخست وزیر ارمنستان در پارلمان این کشور به آمار تازه تلفات نیروهای ارمنستان در دور تازه درگیری با جمهوری آذربایجان اشاره کرد. «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که شمار کشته‌های ارمنستان  در نتیجه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان به ۱۰۵ نفر رسیده است.

تحلیلگران بر این باورند که درگیری‌های جدید احتمال پیشرفت‌ در مذاکرات را از بین برده و خشونت‌ها در هر دو طرف افکار عمومی را بیشتر افراطی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها