کد خبر: 569689
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۹:۴۲:۵۲
| |

وزارت خزانه داری آمریکا:‌

روسیه از ترکیه برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که روسیه از ترکیه برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند.

روسیه از ترکیه برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند
کد خبر: 569689
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۹:۴۲:۵۲

وزارت خزانه داری آمریکا روز شنبه مدعی شد که روسیه از ترکیه برای دور زدن تحریم‌های اعمالی علیه این کشور استفاده می‌کند.

​به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه جمعه دو هفته پیش (پنجم اوت) در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سوچی، از برنامه‌هایی برای باز کردن صفحه جدیدی در روابط دوجانبه خبر داده بود.

اردوغان گفته بود: گفت‌وگوها در رابطه با نقش ترکیه و روسیه در منطقه حائز اهمیت است. امیدوارم صفحه جدیدی در روابط دوجانبه باز شود. ما قصد داریم درباره روابط دو کشور در همه زمینه‌ها گفت‌وگو و درباره چگونگی پیش رفتن به جمع‌بندی برسیم. 

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین اظهار داشت: گام‌های برداشته شده هم در بخش انرژی و هم در ایجاد کریدور غلات در دریای سیاه و همچنین مذاکرات در مورد صنعت گردشگری و ابتکارات انجام شده در بخش حمل و نقل برای منطقه ما مثبت است. 

 پوتین نیز در این دیدار خاطرنشان کرده بود که تجارت دوجانبه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ دو برابر شده است. پوتین گفت: اینطور بگویم که تجارت ما در سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافت و در ماه‌های اول سال جاری از جمله ماه مه دو برابر شد.

طبق این گزارش، حجم تجارت بین روسیه و ترکیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ میلیارد دلار بود. در سال ۲۰۲۲، طبق پیش‌بینی کارشناسان، احتمالاً تجارت دو کشور به ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها