پاشینیان:

کشته‌های ارمنستان در درگیری با باکو به 105 نفر رسید

نخست وزیر ارمنستان در پارلمان این کشور به آمار تازه تلفات نیروهای ارمنستان در دور تازه درگیری با جمهوری آذربایجان اشاره کرد.

کشته‌های ارمنستان در درگیری با باکو به 105 نفر رسید
کد خبر: 574133
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۷:۴۲:۵۳

نخست وزیر ارمنستان بعد از ظهر چهارشنبه تازه‌ترین آمار تلفات این کشور در دور تازه درگیری با نیروهای جمهوری آذربایجان را اعلام کرد.

​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «آرمناپرس»، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که در نتیجه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان، شمار کشته‌های ارمنستانی به ۱۰۵ نفر رسیده است.

وی یادآور شد که روز سه‌شنبه شمار کشته‌شدگان ۴۹ نفر اعلام شده بود که متاسفانه این تعداد افزایش یافته است. نخست وزیر ارمنستان گفت: «تا امروز شمار تلفات تایید شده ۱۰۵ نفر است. من بار دیگر برابر جان باختگان‌مان سر تعظیم فرود می‌آورم».

منابع خبری همچنین اعلام کردند که نخست وزیر ارمنستان بر اساس ماده چهار کمک نظامی برای بازگرداندن تمامیت ارضی این کشور و تضمین خروج نظامیان جمهوری آذربایجان از ارمنستان، از سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست کرده است.

وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه اعلام کرد که باکو حملات خود را با توپ، خمپاره و سلاح‌های کالیبر بزرگ نزدیک مرز جمهوری آذربایجان از سرگرفته است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز صبح چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ارمنستان در طول شب مواضع این کشور را در مناطق «کلبجار» و «لاچین» گلوله باران کردند. باکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارمنستانی با توپ‌های «هویتزر» به سه روستای این کشور شلیک ‌کنند، اما «آرام توروسیان» سخنگوی ارتش ارمنستان این اتهامات را رد کرد.

 درگیری‌های شدید میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان اواخر دوشنبه شب صورت گرفت و ارمنستان از ادامه پیشروی‌های نظامیان جمهوری آذربایجان به سمت خاک خود خبر داد. به دنبال این تحرکات، رسانه‌های جمهوری آذربایجان صبح سه شنبه از توافق ایروان و باکو برای برقراری آتش بس خبر دادند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان دو رقیب اتحاد جماهیر شوروی سابق تاکنون در دو جنگ در طول سه دهه گذشته برای کنترل قره باغ کوهستانی باهم جنگیده‌اند. از سرگیری چنین درگیری‌های خونین نشان می‌دهد که وضعیت چه در این منطقه کوهستانی و چه در مرزهای رسمی بین دو کشور چقدر  بحرانی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها