کد خبر: 574131
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۷:۲۶:۲۹
| |

درخواست رسمی از الحلبوسی برای ازسرگیری جلسات پارلمان عراق پس از اربعین

یک عضو چهارچوب هماهنگی شیعی امروز (چهارشنبه) از تحویل درخواست رسمی ازسرگیری جلسات پارلمان عراق به رئیس پارلمان خبر داد.

درخواست رسمی از الحلبوسی برای ازسرگیری جلسات پارلمان عراق پس از اربعین
کد خبر: 574131
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۷:۲۶:۲۹

"ثائر مخیف" نماینده چارچوب هماهنگی شیعی در پارلمان عراق در این باره اعلام کرد که محمد الحلبوسی رئیس پارلمان این کشور امروز درخواست رسمی را برای ازسرگیری جلسات نهاد قانونگذاری این کشور پس از مراسم اربعین تحویل گرفت.

به گزارش ایرنا، وی گفت که این درخواست توسط بیش از ۱۹۰ نماینده امضا شده است.

مخیف همچنین تاکید کرد: با ارائه این درخواست الحلبوسی طبق قوانین داخلی مجلس، ملزم به تعیین موعد دقیق برای ازسرگیری جلسات پارلمان پس از مراسم اربعین شد و دیگر هیچ توجیهی برای ادامه تعطیلی آن قابل پذیرش نیست.

دادگاه عالی فدرال عراق چهارشنبه گذشته شکایت جریان صدر برای انحلال پارلمان عراق را رد کرده بود. این دادگاه اعلام کرده بود که رسیدگی به این موضوع در حیطه اختیارات این دادگاه نیست.

پس از صدور این حکم زمزمه‌های ازسرگیری جلسات پارلمان پس از اربعین مطرح شد و طی روزهای اخیر جدی‌تر شد.

عراق از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تاکنون با بحران سیاسی درخصوص تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور روبرو است و در طول دو ماه اخیرا دامنه این تنش ها به منطقه سبز بغداد کشیده شد و در نهایت نیز اواخر ماه گذشته میلادی این منطقه شاهد برخی درگیری ها بین نیروهای امنیتی و عناصر سرایا السلام شاخه نظامی جریان صدر بود که در جریان این درگیریها، دستکم ۳۰ نفر کشته و ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. این درگیری ها شب هنگام شروع و تا ظهر روز بعد در اطراف منطقه سبز به طور پراکنده ادامه داشت. در طول این ساعات رایزنی های فشرده رهبران سیاسی عراق و تاکید همگان بر لزوم آرام سازی اوضاع و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو شدت گرفت و دیداری هم به همین منظور بین آنها و جریان صدر برگزار شد و سپس مقتدا صدر رهبر جریان صدر در سخنانی مطبوعاتی مخالفت خود را با خشونت و درگیری اعلام و از هواداران خود خواست تا از منطقه سبز خارج شوند؛ در غیراین صورت از این جریان تبری می جوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها