کد خبر: 569707
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۲۰:۵۹:۱۱
| |

رئیس پلیس سوئیس:

باید برای شورش مردم در زمستان آماده باشیم

رئیس پلیس سوئیس هشدار داد که این کشور باید در فصل زمستان خود را برای سناریوی بروز شورش و ناآرامی به دلیل کمبود برق و انرژی آماده کند.

باید برای شورش مردم در زمستان آماده باشیم
کد خبر: 569707
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۲۰:۵۹:۱۱

«فردی فاسلر» رئیس پلیس سوئیس روز شنبه هشدار داد در صورتی که کمبود انرژی در زمستان آتی روی دهد،‌ ممکن ست مردم در سوئیس به سوی اغتشاش بروند.

​به گزارش فارس، وی که با روزنامه بلیک صحبت می‌کرد، افزود: «قطعی برق پیامدهای بسیار جدی به همراه خواهد داشت. شرایطی را تصور کنید زمانی که ما دیگر قادر به خارج کردن پول از خودپردازها نبوده و قادر به پرداخت بهای کالای خریداری شده در فروشگاه یا بنزین در پمپ بنزین‌ها نیستیم. گرمکن‌ها دیگر کار نمی‌کنند و خیابان‌ها همگی در تاریکی باشند. در این شرایط امکان دارد که تصور کنیم مردم شورش کنند».

اگر چه وی گفت که انتظار ندارد چنین اتفاقی بیفتد اما افزود که مردم باید برای بدترین سناریو آماده باشند.

فاسلر اضافه کرد: «سوئیس به صورت فعال خود را برای تهدید کمبود انرژی در زمستان آماده می‌کند. تامین انرژی در مرکز توجه قرار دارد».

مقام‌های سوئیس هشدار داده‌اند در صورتی که در فصل زمستان با کمبود گاز و برق مواجه شوند، محدودیت‌هایی برای مصرف ایجاد خواهند کرد.

پیش از این، «ورنر لوگینبول» رئیس کمیته فدرال برق سوئیس از شهروندان خواسته بود به ذخیره سازی شمع و هیزم برای زمستان آتی پرداخته و در صورت رفتن برق از آنها استفاده کنند.

از سال 2021، بهای انرژی در اروپا در پی افزایش سریع تقاضای جهانی، به شدت افزایش یافته است. پس از شروع حمله روسیه به اوکراین و اعمال چند بسته تحریمی علیه مسکو از سوی اتحادیه اروپا، اوضاع تامین انرژی در این قاره به طور قابل توجهی وخیم شده و کشورهای اروپایی را به تکاپو واداشته تا به دنبال جایگزین‌هایی برای منابع انرژی روسیه بیفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها