کد خبر: 573652
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۲۱:۲۳:۰۳
| |

کابلوف:

سفارت روسیه در افغانستان تخلیه نمی‌شود

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز در مصاحبه ای اعلام کرد که مسکو قصد ندارد سفارتش در کابل را پس از حمله تروریستی اخیر تخلیه کند.

سفارت روسیه در افغانستان تخلیه نمی‌شود
کد خبر: 573652
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۲۱:۲۳:۰۳

ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که مسکو قصد ندارد سفارت خود در کابل را پس از حمله تروریستی اخیر تخلیه کند.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در گفتگو با شبکه تلویزیونی «روسیه ۱» در پاسخ به سوالی درباره احتمال بسته شدن سفارت و تخلیه کارمندان کشورش در شهر کابل، گفت: حتی چنین فکری به اذهان خطور نکرده است و نخواهد کرد.

گروهک تکفیری تروریستی داعش مسئولیت انفجار نزدیک سفارت روسیه در کابل پایتخت افغانستان را برعهده گرفت.

خبرگزاری «ریانووستی» ۱۳ شهریور ماه اعلام کرده بود که چند انفجار نزدیک سفارت روسیه در شهر کابل، پایخت افغانستان رخ داده است.

راشاتودی به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که در این حادثه دست کم ۲۰ نفر کشته شده و شماری نیز زخمی شدند. در این حادثه دست‌ کم ۲ دیپلمات روس هم کشته شدند.

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان دوشنبه هفته گذشته در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، حمله تروریستی نزدیک سفارت مسکو در کابل را به وی تسلیت گفت.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفت که امیر خان متقی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تلفنی رایزنی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان در این باره اعلام کرد: وزیر خارجه (طالبان) به همتای روس خود به دلیل حادثه امروز نزدیک سفارت روسیه در کابل تسلیت گفت و اطمینان داد که تحقیقات همه جانبه ای در این باره انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها