کد خبر: 573588
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۵:۵۶:۲۰
| |

حملات هوایی، استراتژی عراق برای مقابله با داعش

​یک افسر امنیتی عالی رتبه اعلام کرد، استراتژی حملات هوایی که در تعقیب و پیگرد مخفیگاه‌ها و تحرکات داعش تدوین شد، در هدف قرار دادن اهداف مشخص شده، بسیار موثر بوده است.

حملات هوایی، استراتژی عراق برای مقابله با داعش
کد خبر: 573588
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۵:۵۶:۲۰

این افسر امنیتی عالی رتبه که خواست نامش فاش نشود، خاطرنشان کرد، این استراتژی از بیش از یک ماه پیش تدوین شده است و بر دو بخش متکی است؛ نخست، فعال‌سازی تلاش‌های اطلاعاتی و فراهم کردن اطلاعات در خصوص تحرکات و مراکز استقرار عناصر گروه تروریستی داعش و دوم؛ هدف قرار دادن آنها در حمله‌ای هوایی.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، وی همچنین تصریح کرد، این استراتژی از نظر دقت اصابت به هدف، سرعت اجرا و کاهش میزان تلفات در صفوف سربازان موفقیت آشکاری را به دنبال داشته است. طی ماه جاری میلادی حملات متعددی انجام شد که در نتیجه آن شماری از عناصر داعش و سرکرده‌های این گروه تروریستی در تعدادی از استان‌ها به هلاکت رسیدند.

این افسر امنیتی همچنین تصریح کرد، در حال حاضر تلاش‌هایی برای توسعه استراتژی از طریق کمک گرفتن از پهپادها برای فراهم کردن داده‌های اطلاعاتی به ویژه در مناطق ناهموار که کسب اطلاعات از آنها دشوار است و همچنین امکان اجرای حملات پهپادی وجود دارد.

پیشتر فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای قهرمان سرویس اطلاعات نظامی وزارتخانه‌های دفاع و کشور عراق، طی چند روز اخیر در مناطق بیابانی الانبار و منطقه "حمرین" دیالی، تلاش‌های اطلاعاتی زیادی داشتند و توانستند دو مخفیگاه متعلق به تروریست‌های داعش و مجریان جنایت‌های گسترده علیه افراد بی دفاع و نیروهای امنیتی را شناسایی کنند.

در بیانیه مذکور آمده است، در جریان این عملیات، ۱۱ تروریست از جمله دو سرکرده به هلاکت رسیدند و یکی از عاملان قتل "یاسر الجورانی"، یکی از افسران وزارت کشور عراق نیز در این عملیات کشته شد.

عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر گروه تروریستی داعش را با باز پس‌گیری تمامی اراضی که داعش در سال ۲۰۱۴ تصاحب کرده بود که برابر با مساحت یک سوم کشور بود، اعلام کرد؛ اما این گروه تروریستی همچنان از طریق گروهک‌های زیرزمینی خود در مناطق مختلف دست به حملات پراکنده می‌زند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها