کد خبر: 573451
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۸:۲۰:۲۴
| |

انتقال کاروان جدیدی از نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه به عراق

نیروهای اشغالگر آمریکایی امروز (شنبه) یک کاروان نظامی را از خاک سوریه و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به عراق منتقل کردند.

انتقال کاروان جدیدی از نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه به عراق
کد خبر: 573451
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۸:۲۰:۲۴

منابع محلی در حومه منطقه "الیعربیه" در این باره اعلام کردند که کاروانی متشکل از ۱۰۰ خودرو از جمله تریلرهای حامل تجهیزات و خودروهای نظامی و کامیون‌های یخچال دار صبح امروز از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید از خاک سوریه خارج شد.

به گزارش ایرنا، از خبرگزاری سانا، این منابع گفتند: به احتمال زیاد محموله این کاروان تجهیزاتی آسیب دیده‌ است.

گفتنی است که نیروهای اشغالگر آمریکایی دیروز نیز کاروانی متشکل از ۸۸ تانکر سوخت حامل نفت مسروقه سوریه را از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه به عراق منتقل کردند.

پیش تر وزارت خارجه سوریه اعلام کرده بود که اقدامات نظامیان آمریکایی در غارت و تجارت غیرقانونی منابع نفت و گاز سوریه با همراهی گروه‌های تروریستی مسلح تجزیه طلب تحت حمایت واشنگتن، در بخش استخراج، تامین، توزیع و سرمایه گذاری نفت، گاز و منابع زیرزمینی این کشور، ۱۰۷.۱ میلیارد دلار خسارت به سوریه وارد کرده است.

دولت سوریه پیش از آغاز بحران این کشور در اسفندماه سال ۱۳۸۹، روزانه ۳۸۷ هزار بشکه نفت از چاه‌های نفتی خود که عمدتا در استان‌های الرقه و دیرالزور واقع است برداشت می‌کرد که با ظهور و بروز گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در سوریه این چاه‌ها به دست تروریست‌های داعش افتاد و این گروهک تروریستی از همان زمان با کمک ترکیه اقدام به برداشت، انتقال و فروش نفت به صهیونیست‌ها و دیگر مشتریان خود کرد.

با شکست گروه تروریستی داعش در سوریه در اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۶ و پیش از آن در عراق توسط ارتش‌های این دو کشور و نیروهای مقاومت اسلامی، آمریکا که بازوی خود را در سوریه و عراق از دست داده بود، اقدام به تقویت نظامیان خود بدون اجازه و موافقت دولت دمشق در سوریه کرد. از همان زمان آمریکایی ها با ورود غیر قانونی به سوریه اقدام به سرقت و فروش نفت این کشور کرده‌اند که تاکنون نیز ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها