کد خبر: 573279
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مقاومت سایبری کمر اسرائیل را شکسته است

تا چندی پیش کسی تصور جامعی از انجام اقدامات مقاومتی آن هم از پشت دستگاه رایانه نداشت.

مقاومت سایبری کمر اسرائیل را شکسته است
کد خبر: 573279
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۲:۱۵:۰۰

تا چندی پیش کسی تصور جامعی از انجام اقدامات مقاومتی آن هم از پشت دستگاه رایانه نداشت.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی در گزارشی نوشتند، امروز رایانه به سلاح ویرانگری تبدیل شده است که شاید دست‌کمی از قدرت سلاح‌های نظامی در میدان نداشته باشد.

جنگ الکترونیکی که گروه‌های مقاومت علیه اشغالگران ترتیب دادند، توانمندی‌های اسرائیل را فلج کرده است، هر از چندگاهی خبرهایی از هک شدن سایت‌های دولتی و امنیتی اسرائیل منتشر می‌شود در حالی که عملاً مبداء این حملات رسماً اعلام نمی‌شود.

به طور معمول هر یک از حملات سایبری برای مدتی فعالیت‌های الکترونیکی رژیم اسرائیل را دچار اختلال و ساختارهای آن را وارد دور بازسازی و رفع اشکال می‌کند.

آخرین مورد از این دستاوردها که رسانه‌ای شد، رخنه به تلفن رئیس موساد است که برای دومین بار طی چند ماه گذشته به انجام می‌رسد.

در این بین این سوال پیش می‌آید که آیا می‌توان این احتمال را وارد دانست که جنگ‌های الکترونیکی جای جنگ‌های کلاسیک را در آینده بگیرند؟

مرکز پژوهش‌های امنیت ملی دانشگاه تل‌آویو در این زمینه پاسخ داد: به طور حتم صحنه جنگ سایبری در آینده شاهد شدت این تقابل خواهد بود و درگیری در آن به جبهه‌های متعددی سرایت خواهد کرد.

روزنامه جروزالم پست هم در این باره نوشت: میانگین حملات سایبری در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۲ درصد افزایش پیدا کرده است، که خود بیانگر شدت جنگ‌های سایه‌ است که هم‌اکنون در منطقه دایر است.

علاوه بر رئیس موساد، هکرها موفق شدند تلفن و رایانه شخصی بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل را هم هک کنند.

امروز گروه‌‌های هکری همچون بلاک شادو، عصای موسی و دستان باز را می‌توان یگان‌های مبارزی در سطح گردان‌های عزالدین قسام به شمار آورد که توانسته‌اند ضربات قابل توجهی به اسرائیل وارد کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها