کد خبر: 573186
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پادشاه جدید انگلستان کیست و جانشین او چه کسی خواهد بود؟

چارلز سوم در تاریخ بریتانیا طولانی‌ترین زمان را به عنوان جانشین و وارث سلطنت سپری کرده و حالا با ۷۳ سال سن، مسن‌ترین فردی است که در تاریخ بریتانیا پادشاه می‌شود.

پادشاه جدید انگلستان کیست و جانشین او چه کسی خواهد بود؟
کد خبر: 573186
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ۰۷:۳۰:۰۰

چارلز سوم نام رسمی پادشاه جدید انگلستان است. چارلز در عین حال که در غم و اندوه از دست دادن مادرش است، در حال تجربه لحظه‌ای تاریخی است چرا که سرانجام به تاج و تخت پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی رسید.

به گزارش اعتمادآنلاین، چارلز سوم در تاریخ بریتانیا طولانی‌ترین زمان را به عنوان جانشین و وارث سلطنت سپری کرده و حالا با ۷۳ سال سن، مسن‌ترین فردی است که در تاریخ بریتانیا پادشاه می‌شود. چارلز سوم می‌داند قدم گذاشتن در نقشی که الیزابت دوم سال‌ها آن را بر عهده داشته به هیچ وجه کار آسانی نیست.

چارلز بزرگ‌ترین فرزند از چهار فرزند ملکه و همسر فقیدش شاهزاده فیلیپ است. هنگامی که ملکه الیزابت در سن ۲۵سالگی تاج و تخت را به دست گرفت، او سه ساله بود و همان زمان وارث تاج و تخت بریتانیا شد. القاب چارلز شامل شاهزاده ولز، دوک کورنوال، دوک روتسی و ارل کریک است. چارلز در سال ۱۹۸۱ با دایانا اسپنسر ازدواج کرد و این زوج به شاهزاده و پرنسس ولز معروف شدند. آنها دو فرزند به نام‌های شاهزاده ویلیام و هری داشتند. چارلز و دایانا در سال ۱۹۹۲ از هم جدا شدند. پس از مرگ دایانا در سال ۱۹۹۷، چارلز در سال ۲۰۰۵ با کامیلا پارکر بولز که اکنون به عنوان دوشس کورنوال شناخته می‌شود، ازدواج کرد.

چارلز سوم

از آنجا که نام کامل او چارلز فیلیپ آرتور جورج است، بنابراین می‌توانست هر قسمت از نام خود را به عنوان نام سلطنتی انتخاب کند. او چارلز را انتخاب کرد و نام رسمی سلطنتی‌اش چارلز سوم شد. معمولاً همسر یک پادشاه، عنوان ملکه یا شهربانو را به خود اختصاص می‌دهد، اما در مورد کامیلا این امر صدق نخواهد کرد، چرا که در سال ۲۰۰۵، در زمان عروسی چارلز و کامیلا، توافقی صورت گرفت که او به عنوان ملکه شناخته نشده و تنها همسر شاهزاده لقب بگیرد. هرچند حالا که چارلز پادشاه است می‌تواند در صورت تمایل عنوان همسر خود را نیز به ملکه تغییر دهد. با این حال، اخیراً ملکه الیزابت دوم در بیانیه‌ای به مناسبت هفتادمین سالگرد به سلطنت رسیدن خود در ماه فوریه گفته بود که دوست دارد زمانی که چارلز به سلطنت رسید، کامیلا به عنوان ملکه شناخته شود.

خانواده سلطنتی بریتانیا

با توجه به رویه‌های موجود در بریتانیا کلیه امور حاکمیتی و سلطنتی از طریق پارلمان اعمال می‌شود و حتی جانشینی تاج و تخت نیز می‌تواند توسط پارلمان تغییر کند. قانون هم تایید می‌کند که تعیین عنوان تاج و تخت بر عهده پارلمان است. قانون انگلستان مقرر کرده که فقط نوادگان پروتستان پرنسس سوفیا- نوه جیمز اول- واجد شرایط سلطنت هستند. بنابراین جانشین تاج و تخت نمی‌تواند کاتولیک باشد. علاوه بر این، حاکم باید با کلیسای انگلستان در ارتباط باشد و سوگند یاد کند که کلیسای تأسیس شده انگلستان و اسکاتلند را حفظ می‌کند. حاکم همچنین باید قول دهد که از جانشینی پروتستان حمایت می‌کند. قانون جانشینی تاج و تخت (۲۰۱۳) سیستمی را که بر اساس آن پسر کوچک‌تر می‌توانست جانشین دختر بزرگ‌تر در صف جانشینی شود اصلاح کرد. البته این قانون برای کسانی که پس از ۲۸ اکتبر ۲۰۱۱ متولد شده‌اند، اعمال می‌شود. این قانون همچنین به مقرراتی که بر اساس آن کسانی را که با کاتولیک‌های رومی ازدواج می‌کنند از جانشینی محروم می‌کرد پایان داد. این تغییرات در مارس ۲۰۱۵ اجرا شد.

بنابراین پس از چارلز، پسر بزرگ او، ویلیام ۴۰ساله معروف به دوک کمبریج قرار دارد. در ردیف بعدی فرزند ارشد ویلیام، شاهزاده جورج است که ۹ سال دارد و سپس پرنسس شارلوت ۷ ساله و شاهزاده لوئیس۴ ساله قرار دارند. هری علیرغم تصمیم بحث‌برانگیزش مبنی بر کناره‌گیری از وظایف سلطنتی و نقل مکان همراه با همسرش مگان به ایالات متحده در ردیف پنجم جانشینی تاج و تخت قرار دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

    انگلیس روباه پیره، چه با ملکه چه با پادشاه

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

    چه جالب

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

    ااا من فكر ويليام ميشه

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

    مفیدبود

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

    پسر این میومد جذاب تر بود این خیلی پیره از مامانشم پیرتره

    • ناشناس ارسالی در
      جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

      ازمامامش پیرتره؟؟

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

    الان یعنی انگلیس پادشاه داره و ولکه نداره دیگه

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها