کد خبر: 573185
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۲۱:۴۸:۲۵
| |

آمریکا مدعی حمله گسترده تری از سوی اوکراین علیه روسیه شد

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا همزمان با تداوم جنگ اوکراین ادعا کرد اوکراینی ها در حال اجرای حمله قویتر و گسترده تری علیه روسیه هستند.

آمریکا مدعی حمله گسترده تری از سوی اوکراین علیه روسیه شد
کد خبر: 573185
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۲۱:۴۸:۲۵

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران به نقل از اوکراینی ها گفت که آنها در حال اجرای حمله گسترده تری هستند .

به گزارش ایرنا، این مقام ارشد آمریکایی مدعی شد بدون شک حمله گسترده ای  در جریان است و روس‌ها تلاش می کنند از خودشان دفاع کنند.

 کربی ادعا کرد: اطلاع داریم که روس‌ها نگران این عملیات تهاجمی هستند. آنان برای تقویت توان دفاعی خود، نیروی انسانی و تجهیزاتی را از شرق دونباس به سمت جنوب به حرکت درآورده‌اند.

این مقام کاخ سفید درباره بسته های جدید نظامی آمریکا به اوکراین و ۱۸ همسایه آن نیز گفت: حدود نیمی از این کمک ها برای تقویت توان دفاعی اوکراین، و نیمی دیگر  به متحدان و شرکای ما اختصاص می‌یابد تا بخشی از تجهیزاتی را که به اوکراین ارایه کردند، جبران کنند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که سفری از پیش اعلام نشده، در کی یف پایتخت اوکراین به سر می برد، روز پنجشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بیستمین بسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین از تاریخ سپتامبر ۲۰۲۱ شامل ۶۷۵ میلیون دلاری کمک تسلیحاتی و تجهیزات اضافی است که از طریق پنتاگون تامین خواهد شد تا به تلاش نیروهای اوکراین برای دفاع موثر از کشورشان کمک کند.

بلینکن افزود علاوه بر این کمک، دولت بایدن به کنگره اطلاع داده که قصد دارد ۲.۲ میلیارد دلار دیگر را به عنوان کمک بلند مدت با هدف پشتیبانی امنیتی از اوکراین و ۱۸ کشور همسایه آن تخصیص دهد.

بلینکن ادعا کرد این ۱۸ کشور شامل برخی از اعضای ناتو و متحدانی است که به طور بالقوه در معرض خطر تجاوز روسیه هستند.

با در نظر گرفتن بسته جدید، مجموع کمک های نظامی دولت بایدن به اوکراین از آغاز جنگ در این کشور حدود ۱۵.۲ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

پیش از این، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت که جو بایدن رییس‌جمهوری این کشور با ارسال یک بسته نظامی دیگر به ارزش ۶۷۵ میلیون دلار به اوکراین موافقت کرده‌ است.

با در نظر گرفتن بسته جدید، مجموع کمک های نظامی دولت بایدن به اوکراین از آغاز جنگ در این کشور حدود ۱۵.۲ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها