کد خبر: 562393
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۰۸:۱۳:۳۴
| |

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید:

بایدن با سفر به منطقه به دنبال کار بر پدافند هوایی جهت مقابله با ایران است

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: واشنگتن یکپارچه‌سازی پدافندهای هوایی با کشورهای خاورمیانه را برای مقابله با «تهدیدهای فزاینده ایران» بررسی می‌کند.

بایدن با سفر به منطقه به دنبال کار بر پدافند هوایی جهت مقابله با ایران است
کد خبر: 562393
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۰۸:۱۳:۳۴

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه با بیان ادعاهای ضد ایرانی گفت که واشنگتن به دنبال یکپارچه‌سازی پدافند هوایی منطقه است.

به گزارش فارس و طبق گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سفرش به منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) به دنبال کار بر روی موضوعاتی نظیر پدافند هوایی جهت مقابله با ایران خواهد بود.

جان کربی گفت: «ما کار بر روی قابلیت‌های پدافندی یکپارچه را ادامه می‌دهیم چون همان‌طور که می‌دانید کل منطقه درباره ایران و قابلیت‌های موشکی فزاینده آنها، علاوه بر حمایت آنها از تروریسم در سراسر منطقه نگران است.»

او بار دیگر تأکید کرد بایدن در این سفر یکپارچه‌سازی پدافند هوایی در منطقه را مورد بررسی قرار داد. جان کربی گفت: «بعد از آن بررسی ایده یکپارچه کردن همه آن پدافندهای هوایی با هم را داریم تا پوشش موثرتری جهت مقابله با تهدید فزاینده ایران ایجاد شود.»

رویترز در این گزارش می‌افزاید، اصرار برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای با مقاومت برخی کشورها از جمله عراق، کویت و قطر مواجه شده است. این خبرگزاری به نقل از یک مقام دولت بایدن نوشت: «دیدگاه‌های متفاوتی در پایتخت‌های مختلف وجود دارد».

کربی در بخش دیگری از اظهاراتش تأیید کرد که جو بایدن در سفرش به عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار خواهد کرد، هر چند که او گفت این دیدار دوجانبه نخواهد بود.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور با ملک سلمان و تیم او دیداری خواهد داشت. همان‌طور که می‌دانید ولیعهد [عربستان] جزئی از آن تیم است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها