کد خبر: 573150
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۷:۰۲:۲۰
| |

حضور شتابزده شاهزاده‌های انگلیس بر بالین ملکه و «نگرانی عمیق» سران احزاب از بیماری الیزابت دوم

در پی اعلام بیماری ملکه انگلیس سه پسر وی عازم اقامتگاه وی شده و سران دو حزب اصلی این کشور «نگرانی عمیق» خود بابت این خبر را ابراز کردند.

حضور شتابزده شاهزاده‌های انگلیس بر بالین ملکه و «نگرانی عمیق» سران احزاب از بیماری الیزابت دوم
کد خبر: 573150
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۷:۰۲:۲۰

«لیز تراس» نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه به اعلام وضعیت بیماری «الیزابت دوم» ملکه این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش فارس و به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، لیز تراس در بیانیه‌ای مدعی شد «ملت انگلیس» عمیقا بابت انتشار خبر قرار گرفتن ملکه الیزابت تحت مراقبت پزشکی نگران هستند.

نخست‌وزیر جدید انگلیس که دو روز پیش (سه‌شنبه) برای گرفتن اجازه تشکیل دولت به دیدار ملکه الیزابت دوم رفته بود در بیانیه خود ادعا کرده که «فکر مردم در سرتاسر پادشاهی متحده» درگیر سلامتی ملکه است.

در ویدئویی که از جلسه پارلمان انگلیس منتشر شده است، «ناظم زهاوی» وزیر کابینه تراس در میانه جلسه در حال تحویل یادداشتی درباره وضعیت بیماری ملکه به دست نخست‌وزیر دیده می‌شود که می‌تواند نشانگر جدیت بیماری ملکه انگلیس باشد.

از سوی دیگر «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد «عمیقاً نگران» اخبار پیرامون سلامتی ملکه ۹۶ ساله این کشور بوده و در مورد بهبود او ابراز امیدواری کرد.

یک سخنگوی کاخ «بالمورال» اسکاتلند محل حضور ملکه اعلام کرد شاهزاده «چارلز» پسر ملکه انگلیس و وارث تاج و تخت او و به همراه همسرش در حال حاضر بر بالین وی حاضر شده است. شاهزاده «ویلیام» دیگر پسر ملکه نیز فوراً خود را به این کاخ رسانده‌اند.

این در حالی است که حدود یک ساعت پیش کاخ باکینگهام اعلام کرده بود درباره وضعیت ملکه به فرزندانش اطلاع‌رسانی کرده است.

از سوی دیگر شاهزاده «هری» دیگر پسر ملکه و همسرش «مگان مارکل» که مدت‌ها است با خانواده سلطنتی قطع ارتباط کرده‌اند، عازم کاخ بالمورال شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها