کد خبر: 572970
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۱۵:۴۴:۰۲
| |

طرح ارتش آمریکا برای تاسیس مرکز جنگال و دفاع موشکی در منطقه

رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش آمریکا درحال توسعه طرح‌های برای افتتاح مرکز نظامی در عربستان با تمرکز بر جنگال و دفاع موشکی است.

طرح ارتش آمریکا برای تاسیس مرکز جنگال و دفاع موشکی در منطقه
کد خبر: 572970
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۱۵:۴۴:۰۲

یک رسانه آمریکایی روز چهارشنبه گزارش داد که فرماندهی نظامی آمریکا در خاورمیانه در حال توسعه برنامه‌ای برای افتتاح یک مرکز آزمایش نظامی جدید در عربستان سعودی است.

​به گزارش فارس، به گزارش وبگاه شبکه «ان بی سی نیوز» به نقل از مقام‌های نظامی آمریکا، این مرکز قرار است فناوری‌های جدید را برای مبارزه با تهدید فزاینده پهپادها آزمایش و قابلیت‌های دفاع هوایی و موشکی یکپارچه را آزمایش کند.

برنامه ریزی اولیه توسط سنتکام صورت می گیرد و برنامه  آن بر اساس مرکز آزمایش موشک‌های دوربرد ایالات متحده در «نیومکزیکو» است. در حالی که مکان این مرکز هنوز نهایی نشده، اما مقامات مطلع  گفتند که عربستان سعودی بیشترین بخت را دارد زیرا دارای فضاهای باز بزرگ و توانایی آزمایش روش‌های مختلف  جنگال (جنگ الکترونیک) است.

یک مقام دفاعی آمریکا گفت: «برای عربستان به عنوان مرکز ثقل بسیاری از تلاش‌های امنیتی منطقه‌ای آینده، این یک فرصت است.»

این وبگاه نوشت، برنامه ریزی برای این تاسیسات آزمایشی در بحبوحه افزایش همکاری امنیتی بین کشورهای عربی و (رژیم ) اسرائیل علیه ایران صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر زرادخانه موشک‌های بالستیک و ناوگان پهپادهای قدرتمندی ایجاد کرده است.

در جریان سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه در ماه ژوئیه نیز  مقامات ایالات متحده از توان بالقوه  کشورهای منطقه برای تقویت دفاع موشکی خود خبر دادند.

به گفته دو مقام دفاعی ایالات متحده، در حالی که هنوز برآورد دقیقی از هزینه این برنامه  وجود ندارد، اما ایالات متحده احتمالاً حدود ۲۰ درصد هزینه این پروژه را تامین می‌کند و بقیه را نیز کشورهای عرب برعهده می‌گیرند.  

این دو مقام دفاعی ایالات متحده گفتند که هیچ جدول زمانی مشخصی برای زمان شروع برنامه موسم به رد سندز» وجود ندارد، اما بعید است که قبل از پایان سال ۲۰۲۲ صورت بگیرد.

سخنگوی تروریست‌های سنتکام از اظهار نظر در مورد جزئیات این برنامه خودداری کرده است.

اخیرا نیز روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی مدعی شد نیروی دریایی آمریکا در تلاش برای محدود کردن نیروهای نظامی ایران در منطقه، در حال همکاری با رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای غرب آسیا برای ساخت شبکه‌ای از پهپادهاست؛ برنامه‌ای که به ادعای این گزارش، پنتاگون امیدوار است الگویی برای عملیات در سراسر جهان باشد.

پیشتر یک وبگاه تخصصی امور نظامی در گزارشی نوشت، ایران در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی و تجهیزات مربوط به آن‌ها تقریبا به خودکفایی کامل رسیده است.

وبگاه «مانیتورینگ آرم‌ریس» نوشت،  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران دارای ذخایر فراوانی از سامانه‌های موشکی  هستند. نظامی ایران در بحبوحه تحریم بی‌امان اقتصادی، چهار سامانه دفاع موشکی متحرک مختلف را راه‌اندازی کرده و این یک دستاورد شگفت انگیز است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها