کد خبر: 572619
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۷:۰۱:۳۲
| |

نهاد نظامی انگلیسی:

هدف سیاسی روسیه، تسلط بر کل استان دونتسک است

ارتش انگلیس با ادعای پیشروی یک کیلومتری نیروهای روسی در هر هفته داخل منطقه دونباس، مدعی شد که هدف سیاسی مسکو از عملیات در شرق اوکراین، تسلط کامل بر استان دونتسک است.

هدف سیاسی روسیه، تسلط بر کل استان دونتسک است
کد خبر: 572619
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۷:۰۱:۳۲

با گذشت ۱۹۳ روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ با ارتش اوکراین، اما لندن مدعی پیشروی یک کیلومتری نیروهای روس در هر هفته شد.

​به گزارش فارس، رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) در گزارش اطلاعاتی جدیدی درباره وضعیت عملیات روسیه در شرق اوکراین، گفت: «تمرکز اصلی روسیه علی‌رغم تلاش‌ها برای مهار کردن عملیات ضدحمله اوکراین، همچنان بر عملیات تهاجمی خود در دونباس است».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این گزارش آمده است: «محورهای اصلی پیشروی نیروهای روسیه در دونباس، هنوز در منطقه آودیفکا نزدیک شهر دونتسک و در ۶۰ کیلومتری شمال این منطقه یعنی باخموت است».

این نهاد نظامی انگلیسی توضیح داد: «با وجود اینکه روسیه بیشترین موفقیت خود در عملیات دونباس را در این بخش داشت، نیروهای آن اما اکنون می‌توانند فقط ۱ کیلومتر در هفته به سمت باخموت پیشروی کنند».

ارتش انگلیس با بیان اینکه هدف سیاسی عملیات دونباس تقریبا همان «تسلط کامل بر تمام استان دونتسک» باقی مانده، مدعی شد: «این هدف کرملین را قادر می‌سازد تا آزادسازی کل منطقه دونباس را اعلام کند. نیروهای روسی البته تاکنون بارها ضرب‌الاجل‌ها برای دستیابی به این هدف را از دست داده‌اند».

در پایان این گزارش آمده است: «مسئولان اوکراینی ادعا می‌کنند که نیروهای روس اکنون دستور دارند که این مأموریت تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ به پایان برسانند. دستیابی به این هدف بسیار غیرمحتمل است؛ امری که بیش از پیش برنامه‌های روسیه برای برگزاری همه‌پرسی‌ها جهت الحاق مناطق اشغالی به فدراسیون روسیه را پیچیده می‌سازد».

عملیات ضدحمله نیروهای اوکراینی در جنوب این کشور در حالی ادامه دارد که وزارت دفاع روسیه روز شنبه با اشاره به تلاش بیش از ۲۵۰ خدمه نیروی دریایی اوکراین برای تصرف نیروگاه اتمی زاپروژیا، گفته بود این عملیات را با حملات بالگردهای تهاجمی و جنگنده دفع کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها