کد خبر: 570860
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۰۸:۱۷:۲۵
| |

پاپ فرانسیس پس از سفر به روسیه به دونباس می‌رود

پاپ منتظر دعوت‌نامه از کیم جونگ اون است

رئیس اتحادیه جهانی مؤمنان قدیمی، گفت که پاپ فرانسیس آمادگی خود را برای بازدید از دونباس پس از سفر خود به روسیه که برای بهار ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است، ابراز کرد.

پاپ فرانسیس پس از سفر به روسیه به دونباس می‌رود
کد خبر: 570860
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۰۸:۱۷:۲۵

لئونید سواستیانوف، رئیس فدراسیون جهانی مؤمنان قدیمی با استناد به گفتگوی شخصی با پاپ افزود: "پاپ یا در راه مسکو یا در راه بازگشت از آن آماده است تا از دونتسک و تمام مناطق جنگ زده  بازدید و با شرکت در مراسم یابودی برای کشته شدگان برای روح کودکانی که در جنگ کشته شدند نماز خوانده و دعا کند. او همچنین آماده است تا با یتیمان و مردم غیرنظامی دیدار کند؛ این به برقراری گفت‌وگو بین روسیه، اوکراین و کل غرب کمک می‌کند."

به گزارش ایسنا، به نقل از تاس، سواستیانوف خاطرنشان کرد که مقامات اوکراین "مشتاقانه" از پاپ دعوت می‌کنند تا به این کشور سفر کند، اما پاپ می‌خواهد پس از سفر خود به روسیه به کی‌یف برود.

او گفت که پاپ امیدوار است بتواند بهار سال ۲۰۲۳ به روسیه سفر کند، اما اگر مقامات مسکو زودتر از او دعوت کنند، پاپ آماده است قبل از این تاریخ عازم شود.

وی عنوان داشت: این سفر یک سفر صرفا مذهبی نیست بلکه شامل دیدارش با رئیس جمهور و مقامات عالی رتبه می‌شود.

وی ادامه داد: پاپ پس از بازدید از دونباس، ممکن است به اوکراین برود، موضع روسیه را به آنها منتقل کند و به آنها کمک کند تا زمینه‌های مشترک پیدا کنند، زیرا او خود را میانجی بی‌طرف می‌داند.

در ماه ژوئیه، پاپ فرانسیس اعلام کرد که قصد دارد در اولین فرصت از مسکو و کی‌یف بازدید کند.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی KBS کره جنوبی گزارش داد که پاپ فرانسیس از کره شمالی برای بازدید از این کشور درخواست کرده است.

به نقل از کی بی اس، پاپ در مصاحبه‌ای گفت: "به محض دعوت من به آنجا خواهم رفت. می گویم آنها باید من را دعوت کنند. من رد نمی‌کنم."

چنین دیداری اولین دیدار یک پاپ از کشوری است که به کشیش ‌ا اجازه نمی‌دهد به طور دائم در آنجا مستقر شوند.

اطلاعات کمی در مورد اینکه چه تعداد از شهروندان کره شمالی کاتولیک هستند یا اینکه چگونه اعتقادات خود را انجام می دهند، در دست نیست. رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی، مون جائه این، که یک کاتولیک است، از فرانسیس خواست تا از کره شمالی بازدید کند و گفت که سفر پاپ به پیونگ یانگ به ایجاد صلح در شبه جزیره کره کمک می کند. زمانی که در سال 2018 با پاپ ملاقات کرد، مون دعوتی شفاهی از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به فرانسیس داد.

واتیکان همچنان منتظر یک دعوت نامه کتبی است. در آن زمان مقامات واتیکان گفتند که پاپ که درخواست‌های زیادی برای نزدیکی دو کره داشته است می‌تواند تحت شرایط خاصی چنین سفری را در نظر بگیرد اگر بتواند به صلح کمک کند.

سال گذشته، مون دوباره با پاپ ملاقات کرد و یک صلیب ساخته شده از سیم خاردار از منطقه غیرنظامی که دو طرف را از هم جدا می کند، به او داد. او دوباره از پاپ خواست تا از کره شمالی دیدن کند.

فراتر از تعداد معدودی عبادتگاه تحت کنترل دولت - از جمله یک کلیسای کاتولیک در پایتخت پیونگ یانگ - هیچ فعالیت مذهبی علنی در این کشور مجاز نیست و مقامات بارها مبلغان خارجی را زندانی کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها