رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه:

ناتو با ترکیه قدرتمند است، یونان هیچ ارزشی ندارد

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که بیانیه‌های منفی یونان در ناتو در رابطه با ترکیه نمی‌تواند به مناسبات آنکارا و این ائتلاف نظامی آسیبی وارد کند.

ناتو با ترکیه قدرتمند است، یونان هیچ ارزشی ندارد
کد خبر: 572207
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۲:۱۳:۲۶

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بعد از نماز جمعه در استانبول به خبرنگاران گفت: رویکرد منفی یونان در ناتو درباره آنکارا، روابط ترکیه – ناتو را تضعیف نمی‌کند. یونان هیچ ارزشی در ناتو ندارد. این ائتلاف با ترکیه قدرتمند است.

به گزارش ایسنا، ترکیه که بیش از ۷۰ سال از عضویتش در ناتو می‌گذرد، در ماه‌های اخیر از آنچه اقدامات تحریک‌آمیز و لفاظی‌های مکرر یونان در این منطقه می‌نامد، شکایت کرده و گفته است که چنین اقداماتی تلاش‌های این کشور برای صلح را ناکام می‌گذارند.

فرماندهی زمینی ناتو (لندکام) روز سه‌شنبه پستی را به مناسبت صدمین سال پیروزی ترکیه منتشر کرد که یادآور شکست ارتش‌ یونان در نبرد دوملوپینار در سال ۱۹۲۲ به دست ترک‌ها بود.

اما پس از شکایت یونان به ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، لندکام این پیام را حذف کرد. این فرماندهی روز پنجشنبه با انتشار پیام جدیدی به ترکیه به مناسبت روز پیروزی تبریک گفته و تاکید کرد: ما قدردان هستیم که ترکیه را به عنوان کشور میزبان داریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها