کد خبر: 571838
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۰۴:۰۵:۰۰
| |

گام به گام تا احیای برجام/ جزییات جدید از توافق هسته‌ای افشا شد

انتظار می‌رود مرحله سوم- که مرحله بازاجرا است- چهار ماه بعد از امضای برجام به وقوع بپیوندد.

گام به گام تا احیای برجام/ جزییات جدید از توافق هسته‌ای افشا شد
کد خبر: 571838
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۰۴:۰۵:۰۰

یک پایگاه آمریکایی با استناد به پیش‌نویس توافق ارائه‌شده توسط اتحادیه اروپا مدعی شده که توافق هسته‌ای، در صورت حصول، در چند مرحله اجراخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش فارس، یک رسانه آمریکایی مدعی شده در پیش‌نویس توافق هسته‌ای ارائه‌شده از سوی اروپا مقرر شده که اجرای توافق در چند مرحله انجام شود. 

آکسیوس نوشته طبق پیش‌نویس توافق هسته‌ای که توسط اتحادیه اروپا ارائه شده طرف‌های برجام تنها بعد از تکمیل اجرای هر گام به اجرای مرحله بعدی خواهند رفت.

انتظار می‌رود مرحله سوم- که مرحله بازاجرا است- چهار ماه بعد از امضای برجام به وقوع بپیوندد. در این مرحله آمریکا تحریم‌های ثانویه علیه ایران را رفع خواهد کرد و اقدامات دیگری از جمله تعامل با بخش خصوصی در خصوص نحوه انجام تجارت با ایران را در دستور کار قرار خواهد داد. 

انتظار می‌رود ایران هم در این مرحله تمامی محدودیت‌های برجامی علیه برنامه هسته‌ای خودش را به پایان برساند و نظام بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در سایت‌های خودش را از سر بگیرد.

یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت که توافق می‌تواند «فوراً» اتفاق بیفتد. او با وجود این، تأکید کرد که پاسخ‌های مکتوب بیشتری رد و بدل شود. او گفت: «ممکن است زمان ببرد.»

ساعتی قبل‌تر، ، «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته که واشنگتن هنوز برای رسیدن به توافق در مذاکرات رفع تحریم‌های وین امیدوار است. (جزئیات بیشتر).

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها