کد خبر: 571648
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۸:۲۸:۳۸
| |

شرکت‌های آمریکایی دنبال تجارت مخفیانه با مسکو هستند

روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد، شرکت‌های آمریکایی که به علت تحریم‌های آمریکا از روسیه خارج شدند، اکنون به دنبال راهی برای انجام تجارت مخفیانه با مسکو از طریق ترکیه هستند.

شرکت‌های آمریکایی دنبال تجارت مخفیانه با مسکو هستند
کد خبر: 571648
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۸:۲۸:۳۸

روزنامه «ینی شفق» ترکیه گزارش داد، شرکت‌های آمریکایی که به علت تحریم‌های آمریکا از روسیه خارج شدند، اکنون به دنبال راهی برای انجام تجارت مخفیانه با مسکو از طریق ترکیه هستند.

​به گزارش فارس، در این گزارش آمده است، تعدادی از شرکت ها می خواهند تحریم های اقتصادی روسیه را دور بزنند و از شرکت‌ های ترکیه ‌ای درخواست می کنند تا در ازای «کمیسیون معین» معاملات تجاری مشترک انجام دهند. به گفته منابع آگاه، تعداد چنین پیشنهادهایی از سوی شرکت های آمریکایی در ماه های اخیر افزایش یافته است.

شرکت های آمریکایی به دنبال واردات مجموعه ای از کالاهای روسی از جمله محصولات پتروشیمی، سوخت های معدنی، فلزات و سنگ های گرانبها، غلات، آهن و فولاد، کود و مواد شیمیایی معدنی، آبزی پروری و نوشیدنی‌های الکلی هستند.

در ادامه گزارش «ینی شفق» آمده است، «شرکت ‌های آمریکایی که تلاش می ‌کنند از روابط گرم ترکیه با روسیه منفعت ببرند، می‌  خواهند از فرصت ‌های لجستیکی شرکت‌ های ترکیه ای در منطقه نیز بهره ببرند.»

بر اساس این گزارش، بسیاری از شرکت های بین المللی که مقر آنها در آمریکاست، شرکت های تابعه خود را در مناطق آزاد تجاری دبی برای چنین معاملاتی بسیج کرده اند.

این روزنامه با اشاره به کسری تجاری 23.3 میلیارد دلاری واشنگتن با مسکو در سال 2021 نوشت، تجار آمریکایی به علت بیرون آمدن از بازار بزرگ روسیه، متحمل ضررهای زیادی شده اند.

پس از درگیری روسیه و اوکراین، آمریکا و شرکت های غربی تحریم های وسیعی علیه روسیه اعمال کردند و بسیاری از شرکت های غربی از این کشور خارج شدند.

نظرسنجی آژانس بیمه «مکتاویش» چندی پیش نشان داد، اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های انگلیسی از تحریم‌های غرب علیه روسیه به علت درگیری در اوکراین، آسیب دیده‌ اند.

بر اساس این نظرسنجی، 71 درصد از کسب و کارهای انگلیسی، دارایی هایی داشتند که به طور مستقیم تحت تأثیر محدودیت های اعمال شده علیه مسکو توسط انگلیس و سایر دولت های غربی قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها