کد خبر: 411206
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۰۸:۲۵:۲۳
| |

مذاکره آمریکا و روسیه در راستای کنترل تسلیحات

نماینده جدید رئیس‌جمهوری آمریکا در امور کنترل تسلیحات قرار است با روسیه گفت‌وگویی داشته باشد.

مذاکره آمریکا و روسیه در راستای کنترل تسلیحات
کد خبر: 411206
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۰۸:۲۵:۲۳

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، مارشال بیلینگزلی، ‌فرستاده ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در امور کنترل تسلیحات گفته بود: پیمان «استارت نو» در فوریه منقضی می‌شود اما ظرفیت تمدید آن وجود دارد. بار دیگر یک چارچوب کاری نادرست برای آینده وجود دارد، چارچوب درست برای آینده یک رویکرد سه‌جانبه (با حضور آمریکا، روسیه و چین) است.

وی در توئیتی نوشت که بر سر تاریخ دیدار با مذاکره‌کننده کنترل تسلیحاتی روسیه توافق کرده است.

او در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد تمدید استارت نو تا زمانی که روسیه به سمت توافق جدیدی حرکت کند که تمام تسلیحات اتمی‌ را شامل شود، گفت:‌ یک تفکر بسیار قدرتمند در این باره وجود دارد.

در همین حال، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته که این کشور آماده گفت‌وگوی محدود درباره تسلیحات در دست ساخت است که شامل موشک‌های کروز اتمی و اژدرهایی است که رئیس‌جمهوری وعده ساخت آنها را داده است اما این گفت‌وگو فقط زمانی صورت می‌گیرد که آمریکا نیز موافقت کند تا درباره نگرانی‌های روسیه درباره دفاع موشکی آمریکا، تسلیحات فضایی و متعارف در دست ساخت گفت‌وگو کند.

در مقابل نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در امور کنترل تسلیحات اظهار کرد، کاخ سفید تمایلی به محدود کردن دفاع موشکی این کشور ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها