کد خبر: 564248
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۶:۱۸:۳۵
| |

رویترز:

اتحادیه اروپا برخی از منابع مالی بانکهای روسیه را آزاد می‌کند

برخی منابع مدعی شدند اتحادیه اروپا قصد دارد به منظور تسهیل صادرات غلات روسیه و تجارت آزاد مواد غذایی، برخی از منابع مالی بانکهای روسیه را آزاد کند.

اتحادیه اروپا برخی از منابع مالی بانکهای روسیه را آزاد می‌کند
کد خبر: 564248
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۶:۱۸:۳۵

رویترز در گزارشی مدعی شده به پیش‌نویس طرحی دست یافته که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا تصمیم دارد برای تراکنش و تجارت آزاد مواد غذایی و کود شیمیایی، برخی از منابع مالی بانک‌های تحریم‌شده روسیه را آزاد کند.

به گزارش مهر، به نوشته رویترز بروکسل همچنین قصد دارد فرآیند صادرات غلات و مواد غذایی از بندرهای روسیه را تسهیل کند که پس از اعمال تحریم‌های غرب، این روند تعلیق شده بود.

«سرگئی ورشینین»، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در نشست سازمان ملل درباره امنیت غذایی گفت: ما انتظار داریم صادرات غلات از روسیه در سال جاری به ۳۷ میلیون تُن برسد و تا سال آینده به ۵۰ میلیون تُن. و در صدر فهرست صادرات ده‌ها میلیون تُن کود شیمیایی.

وی بدون اشاره مستقیم به تحریم‌ها، «تعرفه‌های بالا و غیرمعقول بیمه» را مانعی بر سر راه صادرات غلات و کود شیمایی روسیه دانست و گفت: اگر در تراکنش‌ها، خدمات مالی، پشتیبانی، و ورود کشتی‌ها به بندرهای ما و ورود کشتی‌های ما به بنادر خارجی، به ویژه اتحادیه اروپا ممنوعیتی وجود داشته باشد، بنابراین صادرات (غلات) با انسدادی واقعی و فیزیکی روبرو خواهد شد.

از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی برای جلوگیری از پیشروی ارتش روسیه، تاکنون در چند نوبت تحریم‌های شدیدی علیه دولت روسیه اعمال کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها