اعلام وضعیت خشکسالی در تمام مناطق جنوب غربی انگلیس

آژانس محیط زیست انگلیس امروز (سه شنبه) در پی گرمای شدید و کاهش بارندگی در این کشور طی اقدامی کم سابقه، در تمام جنوب‌غرب انگلیس وضعیت خشکسالی اعلام کرد.

اعلام وضعیت خشکسالی در تمام مناطق جنوب غربی انگلیس
کد خبر: 571627
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۷:۰۱:۱۷

پایگاه اطلاع رسانی دولت انگلیس اطلاعیه آژانس محیط زیست این کشور را درباره آخرین تغییرات از وضعیت خشکسالی در انگلیس و ولز منتشر کرد که براساس این اطلاعیه از امروز در بریستول، سامرست، دورست، گلاسترشایرجنوبی و بخش‌هایی از ویلت‌شایر وضعیت خشکسالی اعلام شد.

به گزارش ایرنا، اطلاعیه امروز آژانس محیط زیست انگلیس، تمام نواحی جنوب غربی این کشور را تحت شرایط خشکسالی قرار می‌دهد و چنین خشکی در ۹۰ سال اخیر انگلیس بی‌سابقه بوده است.

دولت انگلیس با اشاره به اینکه منابع ضروری آب تامین هستند، از مردم و مشاغل در مناطق تحت تأثیر خشکسالی خواست تا در این روزهای خشک تابستان، آب را هوشمندانه مصرف کنند.

این درحالی است که پیش از این  و همزمان با موج‌های گرمایی در هفته‌های گذشته مردم این کشور برای خرید آب آشامیدنی سراسیمه به فروشگاه‌ها هجوم برده ‌بودند.

این گزارش‌ می‌افزاید: اگرچه اعلام شرایط خشکسالی به طور خودکار پروتکل‌های مخصوصی را فعال نمی‌کند اما چنین وضعیتی به این معنا است که آژانس محیط زیست و شرکت‌های آب در آینده و به منظور مدیریت شرایط، مراحل مختلفی از برنامه‌های از پیش توافق شده‌ در زمینه خشکسالی را فعال خواهند کرد.

پیش از این در سایر بخش‌های جنوب‌غرب انگلیس شامل دوون، کورنوال و جزایر سیلی نیز وضعیت خشکسالی اعلام شده بود. آژانس محیط زیست انگلیس همچنین در اطلاعیه ۲ هفته گذشته این سازمان در بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، شرق و مرکز این کشور شرایط خشکسالی اعلام کرده بود.

بنابر این گزارش، در حالی که انگلیس در ۲ هفته اخیر بارش‌ در برخی مناطق این کشور را شاهد بود اما میزان آن برای جبران دوره طولانی‌مدت خشکی کافی نبوده‌است.

خشکی طولانی‌مدت آب و هوا امسال در انگلیس به پایین آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مخازن ذخیره آب در بیشتر مناطق این کشور منجر شده است. دمای بالای هوا و موج‌های گرمایی پیاپی فشار مضاعفی را بر محیط‌های آبی و حیات وحش انگلیس وارد کرده‌است.

با گذشت پنج ماه پی‌درپی با بارندگی کمتر و دمای بالاتر از میانگین در سراسر انگلیس، ۱۳ رودخانه تحت نظارت سازمان محیط زیست این کشور در پایین‌تر سطح ثبت شده قرار دارند و میزان رطوبت خاک آن‌ها با زمان پایان خشکسالی سال ۱۹۷۶ میلادی (۱۳۵۴ شمسی) قابل مقایسه است.

همچنین بر اساس داده‌های بدست آمده از اداره هواشناسی بریتانیا، ماه ژوئیه (تیرماه) خشکترین ماه انگلیس از سال ۱۸۳۶ میلادی تاکنون بوده‌است.

اکنون دانشمندان معتقدند که انگلیس دیگر یک کشور سردسیر نیست و باید خود را برای مواجهه با تشدید گرمای هوا در سال‌های آینده وفق دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها