کد خبر: 565469
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۱:۲۱:۳۲
| |

انگلیس ممکن است ماه آینده اعلام خشکسالی کند

روزنامه گاردین نوشته است انگلیس ممکن است ماه آینده میلادی اعلام خشکسالی کند.

انگلیس ممکن است ماه آینده اعلام خشکسالی کند
کد خبر: 565469
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۱:۲۱:۳۲

کارشناسان گفته‌اند انگلیس ممکن است ماه آگوست (اوت) اعلام خشکسالی کند. 

​به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی گاردین نوشته کارشناسان با توجه به خشکی محسوس هوا و گرمای بی‌سابقه درباره احتمال از بین رفتن محصولات کشاورزی هشدار داده‌اند. 

در صورتی که دولت تصمیم به اجرای برنامه خشکسالی بگیرد ممنوعیت شلنگ برای خانوارها در سراسر انگلیس اعمال خواهد شد و کشاورزان از آبیاری محصولات کشاورزی‌شان منع خواهند شد. 

روز سه‌شنبه قرار است «گروه خشکسالی ملی» که کمیته‌ای متشکل از نهادهای دولتی و گروه‌های آسیب‌دیده است برای رایزنی در خصوص راهبردی جهت مقابله با خشکسالی پیش روی انگلستان تشکیل جلسه بدهند. 

این جلسه قرار بود در ماه اکتبر برای برنامه‌ریزی در خصوص سال ۲۰۲۳ برگزار شود اما وضعیت خشکی هوا به اندازه‌ای بغرنج شده که قرار است زودتر از موعد برگزار شود. 

گاردین نوشته موج بی‌سابقه گرما در هفته گذشته باعث شد کشاورزان آبیاری محصولات خودشان را افزایش داده و نرخ تبخیر از آبراه‌ها را بالا ببرند. 

اعلام وضعیت خشکسالی ممکن است باعث شوند کشاورزان از آبیاری محصولاتشان در ماه‌های حساس آگوست و سپتامبر منع شوند. این وضعیت، سبزیجات ریشه‌ای مانند سیب‌زمینی را با مشکل مواجه خواهد کرد. 

محصولات ممکن است به دلیل نبود آب از دست بروند و خاک خشک هم ممکن است برداشت محصولات را با مشکل مواجه کند. 

مینت باترز، رئیس اتحادیه کشاورزان انگلیس می‌گوید: «وقتی برای تلف کردن نداریم. وضعیت آب برای زارعان بسیار بسیار وخیم است- این مسئله برای هزینه محصولات و دسترس‌پذیری آنها تبعات خواهد داشت.»

طبق نوشته روزنامه گاردین، چنانچه محصولات کشاورزان به دلیل خشکی هوا کاهش پیدا کند آنها با هزینه‌های سنگینی مواجه خواهند شد و بسیاری از آنها در حال حاضر با سوپرمارکت‌ها و سایر عرضه‌کنندگان قرارداد بسته‌اند. این به معنای آن است که بار این هزینه‌ها تنها به روی کشاورزان خواهد بود. 

باترز می‌گوید: «چه کسی قرار است این هزینه‌های اضافی را پرداخت کند؟ همه در زنجیره تأمین، از جمله خورده‌فروشان بایستی بخشی از افزایش قیمت‌ها را عهده‌دار شوند. 

کارشناسان سازمان محیط زیست انگلیس با توجه به ادامه‌دار بودن موج گرما در اروپا حال آماده شدن برای موج‌های گرمای بیشتری در تابستان سال جاری هستند. 

هفته گذشته رسانه‌ها گزارش دادند گرمای بی‌سابقه طی هفته قبل‌تر به مرگ بالغ بر ۱۰۰۰ نفر طی هفته گذشته در غرب قاره اروپا منجر شده است.

در انگلیس، دولت برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته هشدار گرمای بی‌سابقه اعلام کرد.  «اسکات دونکان»، کارشناس مسائل هواشناسی در توییتر نوشته بود: «کمتر مناطقی روی کره زمین هستند که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به اندازه انگلیس و فرانسه گرم خواهند شد.»

گرمای هوا سه‌شنبه گذشته در انگلیس رکورد زد. در ساعت ۱۲:۵۰ بعد از ظهر (به وقت محلی) در فرودگاه «هیترو» لندن بالاترین دما ثبت شد و رکورد قبلی ۳۸.۷ درجه سانتیگراد ثبت شده در سال ۲۰۱۹ را پشت سر گذاشت.

این گرما موجب لغو شدن تردد قطارها و خلوت شدن مراکز شهر شد. اداره هواشناسی انگلیس اعلام کرد: برای اولین بار در تاریخ، دمای هوا از ۴۰ درجه سانتیگراد به طور موقت در بریتانیا تجاوز کرد. دما در بسیاری از نقاط هنوز در حال افزایش است، بنابراین به یاد داشته باشید که از آب و هوا مطلع باشید.

«گرانت شاپس» وزیر حمل‌ونقل انگلیس گفت: سال‌ها طول می‌کشد تا بریتانیا بتواند زیرساخت‌های خود را برای مقابله با دمای بالاتر به‌طور کامل ارتقا دهد. ما شاهد اختلالات قابل توجهی در سفر بوده‌ایم. زیرساخت‌هایی که بیشتر آن از دوران ویکتوریا ساخته شده‌اند، در برابر این نوع دما مقاومت ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها