کد خبر: 571438
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۲۰:۰۰:۰۶
| |

هشدار سازمان ملل درباره احتمال از دست دادن نسلی از کودکان سوری

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه هشدار داد اگر اکنون اقدام نکنیم ممکن است نسلی از کودکان سوریه را از دست خواهیم داد.

هشدار سازمان ملل درباره احتمال از دست دادن نسلی از کودکان سوری
کد خبر: 571438
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۲۰:۰۰:۰۶

گیر پدرسون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت انسانی سوریه با ابراز نگرانی از شدت گرفتن خشونت در مناطقی از سوریه و بالا رفتن آمار قربانیان غیرنظامی، خواستار تامین مالی بیشتر برای تضمین کمک به مردم سوریه شد.

به گزارش ایرنا، پدرسون با بیان اینکه خشونت مولد خشونت و هراس آور است، گفت: خشونت و هراس تعداد بیشتری از مردم را به فرار وا می دارد. گزارش ها حاکی از نزدیک بودن یک عملیات نظامی در شمال سوریه است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، خشونت توان اجرایی ما را محدود می کند.

پدرسون با تاکید بر اهمیت حفظ جان غیر نظامیان سوری، وضعیت اردوگاه الهول را نگران کننده دانست و خاطر نشان کرد در صورت عدم توجه به وضعیت اردوگاه، جان زنان و دختران بیشتری در خطر خواهد بود.

وی  بار دیگر از تمامی کشورهای که شهروندانشان در اردوگاه الهول هستند خواست که برای بازگرداندن آنان تلاش کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به ادامه یافتن بحران اقتصادی در سوریه، کمبود انرژی، آب و مواد غذایی و تلاش های سازمان ملل برای کمک به مردم سوریه، یادآور شد که تنها ۲۴ درصد از بودجه لازم برای اجرای برنامه کمک های بشردوستانه در سوریه تامین شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها