کد خبر: 565844
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۱:۲۴:۲۱
| |

بدون اشاره به تداوم انفعال اروپا در قبال تعهداتش؛

وزیر خارجه فرانسه: بازگشت به اجرای کامل برجام هنوز هم ممکن است

وزیر خارجه فرانسه بدون اشاره به تداوم انفعال اروپا پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام (همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت) اعلام کرد: بازگشت به اجرای کامل برجام هنوز هم ممکن است.

وزیر خارجه فرانسه: بازگشت به اجرای کامل برجام هنوز هم ممکن است
کد خبر: 565844
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۱:۲۴:۲۱

«کاترین کولونا» (Catherine Colonna) وزیر امور خارجه فرانسه امروز چهارشنبه اعلام کرد که توافق در خصوص برجام با ایران هنوز هم ممکن است.

به گزارش مهر، به نقل از حساب کاربری سفارت فرانسه در آمریکا، وزیر امور خارجه فرانسه بدون اشاره به تداوم انفعال اتحادیه اروپا پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام (همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل) در سال ۲۰۱۸ میلادی، در این باره مدعی شد: بازگشت به اجرای کامل برجام هنوز هم ممکن است؛ اما برای رسیدن به این مرحله باید شاهد پاسخ مثبت از سوی ایران در اسرع وقت باشیم: این پیامی است که فرانسه و شرکائش به ایران می‌ فرستند.

این در حالیست که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال ۲۰۱۵ از سوی ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان از یک سو و تهران از سوی دیگر امضا شد.

گفتنی است که با گذشت چند ماه از ادامه دور جدیدی از مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی، آمریکا کماکان در نتیجه بخش بودن آن کارشکنی می‌کند.

مذاکرات دوحه در ۷ و ۸ تیر ماه سال جاری برگزار شد. ایران و آمریکا در این مذاکرات به صورت غیرمستقیم و با وساطت «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کردند.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این نشست، به تشریح نتایج مذاکرات دو روزه دوحه پیرامون برچیدن تحریم‌های ضد ایرانی پرداخت.

«انریکه مورا» در پیامی توئیتری نوشت: دو روز مذاکرات فشرده و غیرمستقیم در دوحه پیرامون برجام. متأسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده به آن امیدوار بود، محقق نشد. ما با فوریت بیشتری به همکاری برای اینکه توافق کلیدی جهت منع اشاعه و ثبات منطقه را به مسیر بازگردانیم ادامه خواهیم داد.

گفتنی است که مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ۳ ماه وقفه با حضور نمایندگان ایران و آمریکا با ملاقات دوجانبه علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» هماهنگ کننده مذاکرات، در دوحه قطر آغاز شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها