کد خبر: 571028
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۲۰:۴۵:۲۲
| |

ارتش روسیه بزرگتر می‌شود

بر اساس دستور جدید رئیس جمهور روسیه، 137 هزار نفر به ارتش این کشور افزوده خواهند شد.

ارتش روسیه بزرگتر می‌شود
کد خبر: 571028
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۲۰:۴۵:۲۲

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ارتش این کشور دستور داده تا تعداد نظامیان خود را 137 هزار نفر افزایش داده تا نظامیان ارتش روسیه به یک میلیون و 150 هزار نفر افزایش یابد.

​به گزارش فارس،‌ دستور پوتین که از روز نخست ماه ژانویه سال آینده اجرایی خواهد شد مشخص نکرده است که این تعداد افزایش از طریق استخدام سرباز وظیفه صورت خواهد گرفت یا از طریق نظامیان داوطلب یا ترکیب هر دو آنها صورت می‌گیرد.

بر اساس این دستور، تعداد کل پرسنل ارتش روسیه به بیش از دو میلیون نفر خواهد رسید که یک میلیون و 150 هزار نفر آنها نظامی خواهند بود.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اخیرا اظهار داشت :«بازگشت کریمه به روسیه، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، واقعیت‌های سرزمینی است که اوکراین و دیگر کشورها باید آن را بپذیرند.»

وی افزود: «باید به انتخاب قانونی و عاقلانه مردم و حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خود بر اساس منشور سازمان ملل متحد احترام گذاشته شود و بر این اساس، کریمه به روسیه بازگشته و دو جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک نیز، به دولت‌های مستقل تبدیل شده‌اند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها