کد خبر: 570963
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۵:۲۴:۵۳
| |

رشد 80 درصدی قیمت برق و گاز در انگلیس‌/ قیمت انرژی در انگلیس یک ساله سه برابر شد

مردم انگلیس باید از حدود یک ماه دیگر 80 درصد هزینه بیشتری را برای مصرف برق و گاز بپردازند.

رشد 80 درصدی قیمت برق و گاز در انگلیس‌/ قیمت انرژی در انگلیس یک ساله سه برابر شد
کد خبر: 570963
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۵:۲۴:۵۳

مردم انگلیس از ماه اکتبر باید 80 درصد پول بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مصرف برق و گاز بپردازند.

​به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، شرکت اوفجم که بازوی تعیین قوانین دولت این کشور در حوزه برق و گاز به شمار می‌رود اعلام کرده که قبض برق و گاز به ازای هر خانوار از 2323 دلار در سال از ابتدای ماه اکتبر به 4183 دلار افزایش خواهد یافت.

جاناتان بریرلی، مدیرعامل اوفجم می‌گوید: این افزایش قیمت تبعات بسیار سنگینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای خانوارها در سراسر انگلیس در پی خواهد داشت و به احتمال زیاد چهار ماه دیگر هم دوباره قیمت برق و گاز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در حال حاضر دولت در حال اجرای یک بسته حمایتی از خانوارهاست، اما پرواضح است که نخست وزیر جدید باید برای مقابله با تبعات سنگین افزایش قیمت برق و گاز در ماه اکتبر پیش رو اقدامات بیشتری انجام دهد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در حالی که به صورت معمول اوفجم هر 6 ماه یک بار قیمت برق و گاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این کشور تعیین می‌کرد، اما اعلام کرده به خاطر شرایط سخت پیش‌آمده و نوسان بالای قیمت حامل‌های انرژی می‌خواهد هر سه ماه یکبار قیمت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعیین کند.

این نهاد دولتی انگلیس هشدار داده که در سال 2023 ممکن است شاهد بسیار بدتر شدن اوضاع باشیم. قیمت‌های جدید نسبت به سال گذشته سه برابر شده است و همین مسائل باعث شده تا تورم در انگلیس به بالاترین میزان در 40 سال گذشته برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها