کد خبر: 570855
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۰۸:۰۷:۲۲
| |

پایان دهمین کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی بدون صدور سند نهایی

دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) پس از یک ماه برگزاری در مقر سازمان ملل متحد، جمعه شب به وقت محلی بدون صدور سند نهایی پایان یافت و کنفرانس بعدی سال ۲۰۲۶ برگزار خواهد شد.

پایان دهمین کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی بدون صدور سند نهایی
کد خبر: 570855
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۰۸:۰۷:۲۲

برگزاری آخرین جلسه دهمین کنفرانس بازنگری ان پی تی در روز جمعه به وقت محلی چندین بار به تعویق افتاد.

به گزارش ایرنا، سرانجام هنگامی که این جلسه برگزار شد، رئیس جلسه، پیش نویس سند نهایی را ارائه کرد که روسیه اعلام کرد با چند پاراگراف پیش نویس مشکل داریم و نمی توانیم به اجماع بپیوندیم و رئیس جلسه نیز اعلام کرد که اجماع نداریم و این کنفرانس سند محتوایی ندارد.

دهمین کنفرانس بازنگری ان پی تی پس از دو سال و نیم تعویق از روز اول آگوست / ۱۰ مرداد ماه  با حضور نمایندگان ۱۸۸ کشور عضو در محل دبیرخانه سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرده بود  که روز جمعه به وقت محلی (۲۶ آگوست/چهارم شهریور ماه ) آخرین روز برگزاری آن بود.

کنفرانس بازنگری ان پی تی از سال ۱۹۷۰ هر پنج سال یکبار برگزار می شود که دو سال پیش به دلیل همه گیری کرونا برگزار نشد و امسال دهمین کنفرانس برگزار شد که  سه محور اصلی  این کنفرانس، خلع سلاح هسته ای، عدم اشاعه و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بود و کشورهای دارنده سلاح هسته ای و نیز کشورهای فاقد سلاح هسته ای هر دو در این کنفرانس فعال بودند.

برخی کشورها در دوره های گذشته نیز باعث شکست کنفرانس ان پی تی شده بودند از جمله در سال ۲۰۱۵ چند کشور غربی باعث شکست این کنفرانس شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها